  • Data: 2004-08-10 09:15:36
    Temat: Re: Podpis na fakturze, czy musi być
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 10 Aug 2004, Kalina wrote:
    [...]
    >+ > a jeśli NIE - to dlaczego jest władny podejmować
    >+ > działania NIE DOTYCZĄCE PODATKU w zakresie rachunkowości ?
    >+
    >+ wszystko co dotyczy rachunkowości bezpośrednio lub pośrednio dotyczy również
    >+ podatków

    Mogę się zgodzić jeśli dotyczy "bezpośrednio".
    Jeśli jakiś świstek księgowy spełnia jednak wymogi przepisów
    "podatkowych", to IMHO US nie jest władny podważać uznania
    go za dowód: załóżmy, że *dopuszczamy* taki stan iż coś jest
    podstawą uznania za KUP podatkowy a nie jest podstawą uznania
    za koszt rachunkowy (lub na odwrót): co może US zarzucić ?
    Wpisanie za złe konto "bez skutków podatkowych" ? :)

    >+ I mam propozycję - zakończmy temat

    Według uznania :)
    Ja *nie* usiłuję ograniczyć się do "gry słów". Postawiona teza że
    "US może podważyć księgi jako takie" wygląda na *formalnie*
    poprawną - "bo księgi są dowodem podatkowym". Ale IMHO gdzieś
    powinno dać się znaleźć lukę w rozumowaniu !
    W tym układzie mamy podatkowy dowód poniesienia kosztu, załóżmy że
    nie będący dowodem rachunkowym, tak ? Co *powinien* zrobić podatnik
    z takim dowodem ?

    >+ ponieważ zaczyna to być bardziej gra sów

    Akurat nie.
    Podejrzewam że umiesz mi wyłożyć co zrobić z dowodem rachunkowym
    którego nie można uznać za KUP podatkowy.
    Przyjmijmy że nie wolno wpisywać (od lat) f-r "za telefon" w koszty
    rachunkowe - gdzie należało je wpisywać, aby skorzystać z prawa do
    uznania za koszt podatkowy ?
    Przecież takie przypadki że coś uznaje się za KUP podatkowy np.
    w jednym roku - a rozlicza rachunkowo inaczej się na pewno spotyka.
    Co wtedy robi księgowy ?
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd