  • 11. Data: 2005-01-29 19:30:46
    Temat: Re: zdrowotne czy w koszzty ?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    q wrote:

    > podatkowym , czyżby ustawowdawca sie pomylił.

    Zaskakujące jest do jakich bzdur można dojść
    prowadząc rozbiór logiczny zdań z ustaw podatkowych.
    Rozumując w podobny sposób można by wysnuć wniosek,
    że skoro *opłacone* przez podatnika składki w roku podatkowym
    nie są kosztem, to może kosztem będą *niezapłacone* składki.
    :-)

  • 12. Data: 2005-01-29 19:58:21
    Temat: Podsumowanie
    Od: Mario <n...@o...pl>

    Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    58) składek na ubezpieczenie zdrowotne, opłaconych w roku podatkowym
    przez podatnika zgodnie z przepisami o powszechnym ubezpieczeniu
    w Narodowym Funduszu Zdrowia,

    A zatem logicznie:
    uważa się za koszt uzyskania przychodu:
    58) składek na ubezpieczenie zdrowotne,
    *nieopłaconych* lub
    *nie w roku podatkowym* lub
    *nie przez płatnika* lub
    *niezgodnie z przepisami o powszechnym ubezpieczeniu w NFZ*

  • 13. Data: 2005-01-29 20:01:49
    Temat: Re: Podsumowanie
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Mario wrote:
> [...]
    > *nie w roku podatkowym* lub
    > *nie przez płatnika* lub
    > *niezgodnie z przepisami o powszechnym ubezpieczeniu w NFZ*

    Niestety nie.
    Przydałoby ci się trochę wykładów z logiki.
    Z fałszu można wywieść i prawdę i fałsz.
    np.
    Jeżeli będzie padał deszcz, to wezmę parasolkę.

    Z tego nie da się wywieść, że w czasie słońca nie mam parasolki, bo to
    zdanie nie mówi co będę robił gdy NIE będzie padał deszcz.

    Ale najbardziej podoba mi się hasło zaliczenia do kosztów składek nie
    opłaconych nie przez płatnika.

  • 14. Data: 2005-01-29 20:55:55
    Od: Mario <n...@o...pl>

    witek wrote:

> [...]
    >
    > Z tego nie da się wywieść, że w czasie słońca nie mam parasolki, bo to
    > zdanie nie mówi co będę robił gdy NIE będzie padał deszcz.

    Nie zgodzę się.

    Logicznie wywód poprowadziłem prawidłowo.

    Mój błąd (po dłuższym przemyśleniu) polegał na tym że powinienem zacząć
    Nie nie (x2) uważa się za koszt uzyskania przychodu... dalej prawidłowo
    powyżej.

    a za co się uważa to zgodznie z Art 22. Więc jeśli podatnik udowodni
    związek kosztu z przychodem *tego* roku (Art. 22.4 i 22.5 UoPDoOF) to
    może być KUP

    Ponadto żeby nie uważać składki za KUP muszą byc spełnione wszystkie 4
    pogrubione przesłanki łącznie. Wystarczy że jedna nie będnie spełniona
    to zdania nie stosuje się.

    Matematycznie:

    Art 22.
    Koszt który ma związek z przychodem roku podatkowego = KUP
    Art 23.58
    Składka na ubezpieczenie zdrowotne <która jest:>
    opłacona + w roku podatkowym + przez podatnika + zgodnie z przepisami o
    powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia <nie równa się> KUP

    Przykład z parasolką nie jest adekwatny. Ja bym użył takiego:

    Art 22.
    Zwierzęta są organizmami żywymi
    Art 23.
    Nie uważa się za organizmy żywe:
    coś co jest żółte spadające z zielonego drzewa

    a więc
    coś co jest czerwone spadające z zielonego drzewa nie nie (x2) uważa się
    za organizmy żywe, a za co - nie wiem, ale jeśli są to biedronki to
    znaczy że są to organizmy żywe bo tak mówi art 22

  • 15. Data: 2005-01-31 07:40:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Jan 2005, 'Tom N' wrote:
    >+ >>+ > :-) a wiec w latach nastepnych można odliczyć te 0,75% nieodliczone
    >+ >>+ > w roku podatkowym , czyżby ustawowdawca sie pomylił.
    >+ >
    >+ > ...wyłóż tylko jak uznać za koszty uzyskania *przychodu* *danego roku*
    >+ > składki zapłacone w innym roku :)
    >+
    >+ <naiwnie>
    >+ art 22. pkt 4, 5 i 6
    >+ Płacimy 30 listopada! roku za cały następny rok prowadzenia działalności,

    ....zeznaję iż kilka razy (bez związku z niniejszym pomysłem) miałem
    okazję przy dyskusji kłaść nacisk na fakt iż dla składek społecznych
    zapis brzmi: "zapłacone w roku podatkowym" - a dla zdrowotnych dla
    odmiany "zapłacone ZGODNIE Z PRZEPISAMI" :)
    IMHO "zgodnie z przepisami" nie da się zapłacić wcześniej za dany miesiąc
    niż ostatniego dnia tego miesiąca - wcześniej nie wiadomo czy składka
    jest "oczywiście należna". Podatnik może np. umrzeć :] a to by skutkowało
    "niezgodnością z przepisami".

    >+ Trzeba dobrze zaprognozować podstawy składek w roku x :)

    ...hm... prawo do wydawania pieniędzy na podstawie "prognozy" to rząd
    zarezerwował dla siebie :>, nazywa się to "budżet" lub "prowizorium
    budżetowe" :]
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd