    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zdrowotne czy w koszzty ?
    Date: Mon, 31 Jan 2005 08:40:34 +0100

    On Sat, 29 Jan 2005, 'Tom N' wrote:
    >+ >>+ > :-) a wiec w latach nastepnych można odliczyć te 0,75% nieodliczone
    >+ >>+ > w roku podatkowym , czyżby ustawowdawca sie pomylił.
    >+ >
    >+ > ...wyłóż tylko jak uznać za koszty uzyskania *przychodu* *danego roku*
    >+ > składki zapłacone w innym roku :)
    >+
    >+ <naiwnie>
    >+ art 22. pkt 4, 5 i 6
    >+ Płacimy 30 listopada! roku za cały następny rok prowadzenia działalności,

    ....zeznaję iż kilka razy (bez związku z niniejszym pomysłem) miałem
    okazję przy dyskusji kłaść nacisk na fakt iż dla składek społecznych
    zapis brzmi: "zapłacone w roku podatkowym" - a dla zdrowotnych dla
    odmiany "zapłacone ZGODNIE Z PRZEPISAMI" :)
    IMHO "zgodnie z przepisami" nie da się zapłacić wcześniej za dany miesiąc
    niż ostatniego dnia tego miesiąca - wcześniej nie wiadomo czy składka
    jest "oczywiście należna". Podatnik może np. umrzeć :] a to by skutkowało
    "niezgodnością z przepisami".

    >+ Trzeba dobrze zaprognozować podstawy składek w roku x :)

    ...hm... prawo do wydawania pieniędzy na podstawie "prognozy" to rząd
    zarezerwował dla siebie :>, nazywa się to "budżet" lub "prowizorium
    budżetowe" :]
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd