    From: "Telly Savalas" <t...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Polska & szansa na niższy VAT
    Date: Wed, 6 Dec 2006 21:04:44 +0100

    "t" news:op.tj5h8mum5o25xk@unknown

    > Taką, że koncern jest płatnikiem VAT i go ten VAT nie rusza
    > a przeciętny Kowalski płatnikiem nie jest i dopłaca do interesu.

    Czyli z twojej wypowiedzi mam rozumieć, że korzystniejsze dla polskiego
    systemu fiskalnego/gospodarki jest obciążenie przedsiębiorstw (szczególnie
    tych zagranicznych) dodatkowymi podatkami po za VATem? Powstaje teraz
    pytanie, na której jednak nie znajduje odpowiedzi. Mianowicie jak ma się
    sprawa obniżania podatków do ewentualnego zwiększenia zysków państwa z
    podatków? Zostało przecież ustalone w naszej dyskusji, że im system
    podatkowy jest przejrzysty i w miarę jego obciążenia są znośne (akceptowane
    przez większość) to zwyczajnie w świecie przedsiębiorcy nie opłaca się robić
    kantów na podatkach, co jednak w obecnym czasie jest w Polsce rzeczą
    nagminną.