  • 1. Data: 2010-06-27 20:15:08
    Temat: Pomóżcie przeinstalować płatnika...
    Od: "Ania" <a...@o...pl>

    Proszę pomóżcie przeinstalować płatnika. Dysk w komputerze "tyka" i będzie
    zmieniony. Mam "płatnika" z danymi z 7 lat.
    w związku z tym:
    1. przegrałam bazę (access)
    2. sprawdziłam hasło do bazy
    3. pobrałam ze strony ZUS program płatnika
    4. pobrałam ze strony ZUS PE-1-ZUS-EWD.der PE-1-ZUS-EWD.pem
    5. Mam kartę do podpisywania - zestaw certum

    I teraz prośba jak to zrobić, żeby po wymianie dysku dało się podpisywac i
    wysyłac deklaracje.

    1. zainstaluje płatnika
    2. Wskaże bazę
    3. Podłączę się i uruchomię program.
    4. Zainstaluję z płyty oprogramowanie certum.

    I tu schody. Co i jak powinnam zrobić z certyfikatam itp (nie znam się na tym)
    żeby to wszystko działało ?
    Prosze o pomoc :)

  • 2. Data: 2010-06-27 20:39:52
    Temat: Re: Pomóżcie przeinstalować płatnika...
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 27 Jun 2010 22:15:08 +0200, "Ania" <a...@o...pl> wrote:

    >I tu schody. Co i jak powinnam zrobić z certyfikatam itp (nie znam się na tym)
    >żeby to wszystko działało ?
    http://www.google.pl/#hl=pl&q=instalacja+certyfikatu
    +platnik
    lub podobne zapytania.

    WAM

  • 3. Data: 2010-06-27 21:02:43
    Od: "Ania" <a...@o...pl>

    > http://www.google.pl/#hl=pl&q=instalacja+certyfikatu
    +platnik
    > lub podobne zapytania.

    czytam http://www.e-podpis.pit.pl/instalacja/index.php
    i jednego nie jestem pewna.

    Jeżeli mam certyfikat na karcie, bo jej używam od dawna, to z komputera przed
    wymianą dysku nic nie muszę "zgrywać", bo certyfikat jest na karcie ?

    Czy przy konfiguracji płatnika (ustawienia przekazu/certyfikaty) na nowym
    komputerze program zobaczy certyfikat z karty, czy coś jeszcze muszę zrobić ?

  • 4. Data: 2010-06-27 21:17:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ania wrote:

    > Czy przy konfiguracji płatnika (ustawienia przekazu/certyfikaty) na
    > nowym komputerze program zobaczy certyfikat z karty, czy coś jeszcze
    > muszę zrobić ?

    Zawsze sobie możesz zapisać certyfikat do pliku i potem
    go zaimportować do płatnika.
    Jeśli certyfikat jest w systemie zainstalowany i tylko wymieniasz dysk,
    to nic się nie zmieni. Jeśli reinstalujesz system, to procedura
    instalacji certyfikatu wg instrukcji tak jak za pierwszym razem gdy
    instalowany był certyfikat.

  • 5. Data: 2010-06-27 21:26:59
    Od: a...@o...pl

    > Zawsze sobie możesz zapisać certyfikat do pliku i potem
    > go zaimportować do płatnika.
    http://niusy.onet.pl/_d/vr/wy.gif
    opcje internetowe/zawartośc/certyfikaty/eksprtuj (przed wymianą dysku)
    opcje internetowe/zawartośc/certyfikaty/importuj (po zmianie dysku,nowy system)
    i będzie wszystko ok ?

    > Jeśli certyfikat jest w systemie zainstalowany i tylko wymieniasz dysk,
    > to nic się nie zmieni.
    jest,wymieniam dysk i instaluje system. export import jak powyżej wystarczy ?

  • 6. Data: 2010-06-27 21:47:51
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 27 Jun 2010 23:02:43 +0200, "Ania" <a...@o...pl> wrote:

    >Jeżeli mam certyfikat na karcie, bo jej używam od dawna, to z komputera przed
    >wymianą dysku nic nie muszę "zgrywać", bo certyfikat jest na karcie ?
    nic nie musisz zgrywac.

    >Czy przy konfiguracji płatnika (ustawienia przekazu/certyfikaty) na nowym
    >komputerze program zobaczy certyfikat z karty, czy coś jeszcze muszę zrobić ?
    trzeba go najpierw dodac do magazynu certyfikatow (po wyswietleniu
    certyfikatu->zainstaluj).

    WAM

  • 7. Data: 2010-07-01 07:16:28
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jak masz stara baze platnika to generalnie powinno ruszyc od razu, tylko
    zainstalowac czytnik i certyfikat z karty w systemie (choc to nie jest
    konieczne - wazne zeby byl w platniku zainstalowany, a to przechowywane
    jest w bazie).