  • 1. Data: 2010-06-26 10:30:20
    Temat: Wspólne konto z partnerem
    Od: zly <b...@p...fm>

    Witam.
    Jak US zapatruje się na wspólne konto z partnerem (nie
    współmałżonkiem)? Dziewczyna założyła konto, ja mam upoważnienie,
    planujemy co miesiąc przelewać na to konto jakąś kwotę 'na życie' i
    na rachunki (ja ze swojego konta, ona ze swojego głównego konta. Czy
    US się ma do czego przyczepić? Ew jakie rozwiązanie zastosować w
    takiej sytuacji?

    marcin

  • 2. Data: 2010-06-26 12:07:41
    Temat: Re: Wspólne konto z partnerem
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    >US się ma do czego przyczepić? Ew jakie rozwiązanie zastosować w
    >takiej sytuacji?

    A czemu mialby sie przyczepiac?
    Konto jest wspolne, pieniadze kazdy ma swoje.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-06-26 14:53:45
    Temat: Re: Wsp?lne konto z partnerem
    Od: spp <s...@o...pl>

    Przecież nie jest wspólne tylko dziewczyny - wyraźnie to napisał. :(

    --
    spp

  • 4. Data: 2010-06-26 17:05:27
    Od: Agaton <g...@w...pl>

    W dniu 26-06-2010 12:30, zly pisze:
> [...]
    > na rachunki (ja ze swojego konta, ona ze swojego głównego konta. Czy
    > US się ma do czego przyczepić? Ew jakie rozwiązanie zastosować w

    To nie jest konto wspólne. Konto jest dziewczyny. Pieniądze na koncie też.

  • 5. Data: 2010-06-26 17:43:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Przecież nie jest wspólne tylko dziewczyny - wyraźnie to napisał. :(

    No tak, wyraznie. Zwlaszcza w temacie :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-06-26 20:04:20
    Od: "mw" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agaton" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > To nie jest konto wspólne. Konto jest dziewczyny. Pieniądze na koncie też.

    Pewnie bardziej go ( a mnie też) interesuje, jak US patrzy na przelewy na to
    konto. Tzn. czy dalej obowiązuje kwota ok. 5 tys. ( nie pamietam dokladnie
    ile) w ciagu 5 lat, zwolniona z podatku. Czy fakt upoważnienia do konta
    zmienia coś w tej kwestii.

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 7. Data: 2010-06-26 21:56:53
    Od: zly <t...@g...com>

    On 26 Cze, 22:04, "mw" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > konto. Tzn. czy dalej obowi zuje kwota ok. 5 tys. ( nie pamietam dokladnie
    > ile) w ciagu 5 lat, zwolniona z podatku. Czy fakt upowa nienia do konta
    > zmienia co w tej kwestii.

    Dokładnie. Chodzi o przelewy które przychodzą ode mnie.
    Swoją drogą jaka jest faktycznie różnica między kontem 'wspólnym' a
    upoważnieniem do niego?
    Czy w takim układzie wypadałoby zamknąć to konto i otworzyć nowe
    'wspólne'?

    marcin

  • 8. Data: 2010-06-26 22:47:13
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zly" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    On 26 Cze, 22:04, "mw" <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Swoją drogą jaka jest faktycznie różnica między kontem 'wspólnym' a
    >upoważnieniem do niego?

    Zasadnicza.
    Przy wspolnym, jestes wlascicielem konta, mozesz robic z nim co zechcesz i
    mozesz miec na nim *swoje* pieniadze.
    Gdy umrze drugi wspolwlasiciel, Ty nadal opozostajesz wlascicielem tego
    konta i mozesz wybrac kase (choc moze i tu moga byc jakies szopki z tym). W
    przypadku upowaznienia (pelnomocnictwa) wygasa ono z chwila smierci
    wlasiciela i z tym momentem przestajesz miec do konta jakiekolwiek prawa a
    cala kasa przechodzi do masy spadkowej.

    Czy w takim układzie wypadałoby zamknąć to konto i otworzyć nowe
    'wspólne'?

    IMHO to znacznie lepszy pomysl.
    A jeszcze lepszy to miec i indywidualne i wspolne, bo w zyciu roznie bywa.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2010-06-27 01:06:36
    Od: zly <t...@g...com>

    On 27 Cze, 00:47, "SDD" <s...@t...pl> wrote:

    > Zasadnicza.

    Ok, chociaż akurat to mnie w chwili obecnej nie interesuje :) Ale w
    kwestii podatkowej, jw też jest różnica?

    > Czy w takim uk adzie wypada oby zamkn to konto i otworzy nowe
    > 'wsp lne'?
    > IMHO to znacznie lepszy pomysl.
    > A jeszcze lepszy to miec i indywidualne i wspolne, bo w zyciu roznie bywa.

    Nie, no :) Oczywiście. Każde ma swoje własne, a na to konto ma wpływać
    po prostu po wypłacie dana kwota od każdego z nas na bieżący miesiąc
    (Tak wyliczona, że starcza akurat). Reszta kasy zostaje na naszych
    własnych.

    pozdr
    marcin

  • 10. Data: 2010-06-28 08:50:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Jun 2010, mw wrote:

    > Użytkownik "Agaton" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Pewnie bardziej go ( a mnie też) interesuje, jak US patrzy na przelewy na to
    > konto.

    Formalnie, to US powinien stosować się do art.65 Kodeksu cywilnego.
    A równie formalnie, US implementując ten zapis może wystawić tezę
    "my uważamy że było tak a tak - i niech Pan udowodni że było inaczej".
    Jeśli użytkowanie było sprzeczne z umową (z umową z bankiem), z prawem
    (bankowym, na podstawie którego umowa została zawarta) i tak dalej,
    to piłeczka rzeczywiście będzie po stronie użytkowników.

    > Tzn. czy dalej obowiązuje kwota ok. 5 tys. ( nie pamietam dokladnie
    > ile) w ciagu 5 lat, zwolniona z podatku.

    Ale Ty zakładasz przyjęcie, że te wpłaty były darowizną.
    A jak nie wiadomo czym były, to z braku dowodów wstępnie można
    sobie znaleźć parę różnych wersji "czym były te pieniądze i jak
    powinny być opodatkowane" :D

    pzdr, Gotfryd