  • 11. Data: 2006-11-09 18:02:21
    Temat: Re: Pomylony numer faktury
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 09-11-2006 o 18:56:01 gfido <g...@g...com> napisał(a):

    > (...)fakturę trzeba wystawić z datą przelewu czyli 24.10

    A dlaczego właśnie tak?

  • 12. Data: 2006-11-09 20:13:10
    Od: "Paulus" <p...@t...pl>

    W wiadomosci: 1...@e...googlegroups.com
    ,
    gfido <g...@g...com> napisal:

    [o numerach faktur]
    > 1. Kolejny numer byłby z wcześniejszą datą co jest
    > noiedopuszczalne, chociaż to podobno małe przestępstwo ;)

    A jak male i na podstawie jakiego przepisu?

    --
    Pozdrawiam, Paulus
    Join US... Find THEM... http://tiny.pl/zfc

  • 13. Data: 2006-11-09 21:35:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Nov 2006, gfido wrote:

> [...]
    [...]
    > Sprawa wyląda tak:
    >
    > Otrzymałem przelew 1.56PLN od google 24.10, nie patrząc kto zrobił
    > przelew potraktowałem to jako odsedki, innych wpłat w tej wysokości
    > się nie spodziewałem, (czemu myślałem że odsetki pojawiają sie 24
    > nie mam pojęcia, ale nie to jest istotą sprawy)
    > 27.10 wystawiłem fakturę na usługę do innej firmy nazwijmy ją
    > Firam B. 30.10 zorientowałem się że te pieniądze to od google

    Odpowiedz na pytanie: ZA CO.
    Przecież nie opodatkowuje się wpływów na konto jako takich.
    Z tego:

    > internecie :) ), ale fakturę trzeba wystawić z datą przelewu czyli
    > 24.10

    ...dedukuję iż traktujesz ową wpłatę googla jako "zaliczkę".
    Zaliczkę na co?

    Przyznam, że ja bym ją traktował jako "depozyt" albo "wpłatę
    nienależną". Rozumiem że to sprawy "wyprostowania" nie ułatwia :(
    ale IMO f-ra nie będzie prawidłowa tak czy siak.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2006-11-09 21:44:25
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 09-11-2006 o 21:13:10 Paulus <p...@t...pl> napisał(a):

    > W wiadomosci: 1...@e...googlegroups.com
    ,
    > gfido <g...@g...com> napisal:
    >
    > [o numerach faktur]
    >
    > A jak male i na podstawie jakiego przepisu?

    Jak zdarzenie jednorazowe to pewnie zwykłe wykroczenie, pewnie za 80zł
    jeśli wogóle,
    a przepis to pewnie ten który mówi do adekwatności kary do pzewinienia.e

  • 15. Data: 2006-11-09 22:15:34
    Od: "Paulus" <p...@t...pl>

    W wiadomosci: o...@u...mshome.net,
    t <r...@o...pl> napisal:

> [...]
    > jeśli wogóle,
    > a przepis to pewnie ten który mówi do adekwatności kary do

    Ale mi chodzi raczej o przepis mowiacy o koniecznosci numerowania faktur
    narastajaco zgodnie z momentem ich wystawiania.

  • 16. Data: 2006-11-09 22:19:47
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 09-11-2006 o 23:15:34 Paulus <p...@t...pl> napisał(a):

    > W wiadomosci: o...@u...mshome.net,

    ,

    > Ale mi chodzi raczej o przepis mowiacy o koniecznosci numerowania faktur
    > narastajaco zgodnie z momentem ich wystawiania.

    Aha :)

    No to przepis mówie że mają być numerowane kolejno,
    więc jaka jest celowośc takiego sformułowania - masz
    inny pomysł niż "kolejno" jako "w kolejności wystawiania" ?
    Ja nie mam wtej chwili żadnego, aczkolwiek pytanie jest ciekawe.

    pozdrawiam

  • 17. Data: 2006-11-10 13:33:47
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik gfido napisał:

> [...]
    > trzeba na to fakturę wystawić (jak to zrobić napisano już wiele w
    > internecie :) ), ale fakturę trzeba wystawić z datą przelewu czyli

    no właśnie wychodzi, że fakturę wystawia się do 7 dnia, a obowiązek
    powstaje w momencie wpływu. Przy czym nie ma obowiązku wystawiania
    faktury, w szczególności, jeżeli nie wiadomo za co to wpływ ( o czym
    Gotfryd poniżej)

    § 14. 1. Jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano
    część lub całość należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę,
    zadatek, ratę, fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia od
    dnia, w którym otrzymano część lub całość należności od nabywcy, z
    zastrzeżeniem ust. 2.

    2. Fakturę wystawia się również nie później niż siódmego dnia od dnia, w
    którym pobrano przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi każdą kolejną
    część należności (zaliczkę, przedpłatę, zadatek lub ratę).

    art.19
    11. Jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część
    należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę,
    obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania w tej części.

  • 18. Data: 2006-11-10 16:17:06
    Od: "Paulus" <p...@t...pl>

    W wiadomosci: o...@u...mshome.net,
    t <r...@o...pl> napisal:

> [...]
    > inny pomysł niż "kolejno" jako "w kolejności wystawiania" ?
    > Ja nie mam wtej chwili żadnego, aczkolwiek pytanie jest ciekawe.

    No tez sie zacząłem nad tym zastanawiac i nie znam odpowiedzi. Bo co zrobic,
    kiedy w firmie istnieje - ze wzgledu na skale dzialalnosci, opodatkowanie
    itp. - kilka typow faktur, w zwiazku z czym kilka faktur ma taki sam numer,
    ale inny identyfikator literowy? I sytuacja taka, ze wczesniejsze faktury
    maja wyzsze numery jest czyms nagminnym. Bede mial zagadke no...

  • 19. Data: 2006-11-14 17:36:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Nov 2006, Paulus wrote:

> [...]
    > itp. - kilka typow faktur, w zwiazku z czym kilka faktur ma taki sam numer,

    :)
    Dyskusji kilka było (w prasie też) bo zapis nie jest nowy, praktyka jest
    powszechna a cel zrozumiały, zaś "zasada" wystawiania kilku linii faktur
    wywodzona z braku zakazu dzielenia "sprzedaży" na różne formy/cele/...
    Jak dotąd nikt się nie czepiał, a skala problemu przy podważeniu takiej
    praktyki byłaby zabójcza.
    Przecież "duże" firmy (jak np. TPSA, Makro Cash&Carry itp) musiałyby
    miec "centrum autoryzacyjne numeracji f-r". Niewykonalne :)
    (że przypomnę: dawno, dawno temu, przed EU ;), oddział mógł być
    samodzielnym podatnikiem VAT, teraz nie)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2006-11-16 18:17:48
    Od: m...@g...com

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > (że przypomnę: dawno, dawno temu, przed EU ;), oddział mógł być
    > samodzielnym podatnikiem VAT, teraz nie)

    I tam, poradziliby sobie. Przecież mogą stworzyć osobne spółki dla każdego
    punktu sprzedaży, gdzie oczywiście centrala miałaby 100% udziału.

    p.m.