  • Data: 2007-05-30 21:53:48
    Temat: Re: Posiadam NIP, zakładam DG: jak wygląda NIP-1?
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Garvey" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:f3kq7p$738$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > TAK
    >
    > ja zlozylem NIP-1 pięć dni przed,

    A składałeś NIP-1 zgłoszenie identyfikacyjne czy NIP-1 zgłoszenie
    aktualizacyjne?

    Moim zdaniem - jeśli aktualizacyjny, to okłamałes US (podałes nieprawdziwe
    dane). Jak nazwa w tym przypadku wskazuje, jest to zgłoszenie aktualizacyjne
    osoby fizycznej prowadzącej samodzielnie działalność gospodarczą. A ty jej
    nie prowadziłeś. Art. 9 ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji
    podatników i płatników mówi, że masz obowiaze zaktualizaowania danych w
    terminie 14 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana danych - a nie przed
    zmianą.

    Zgodziłbym się ze złożeniem "NIP-1 zgłoszenie identyfikacyjne" na 5 dni
    przed rozpoczęciem działalnosci. To wg mnie art. 6 ustawy dopuszcza.