  • Data: 2007-05-30 22:54:09
    Temat: Re: Posiadam NIP, zakładam DG: jak wygląda NIP-1?
    Od: Garvey <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    s...@a...pl napisał(a):

    > A składałeś NIP-1 zgłoszenie identyfikacyjne czy NIP-1 zgłoszenie
    > aktualizacyjne?
    >
    > Moim zdaniem - jeśli aktualizacyjny, to okłamałes US (podałes nieprawdziwe
    > dane). Jak nazwa w tym przypadku wskazuje, jest to zgłoszenie aktualizacyjne
    > osoby fizycznej prowadzącej samodzielnie działalność gospodarczą. A ty jej
    > nie prowadziłeś. Art. 9 ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji
    > podatników i płatników mówi, że masz obowiaze zaktualizaowania danych w
    > terminie 14 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana danych - a nie przed
    > zmianą.

> [...]

    wypelnilem NIP-1 zakreslajac "zgloszenie identyfikacyjne", ale w okienku
    przekreslili mi to i zaznaczyli "zgloszenie aktualizacyjne" (bo NIP
    dostalem kilka lat wczesniej)

    w pozycji "C.1.58 Data rozpoczecia dzialalnosci" widnieje wlasciwa data
    w ktorej rozpoczalem dzialalnosc (tzn ta z przyszlosci), specjalnie
    zwracalem im na to uwage i powiedzieli ze tak moze byc (jedynie na VAT-R
    musialem dopisac "Oświadczam, że do dnia XXX nie dokonywałem sprzedaży",
    gdzie XXX to data z przyszlosci)

    specjalnie poszedlem wczesniej zlozyc NIP-1 i VAT-R zeby od pierwszego
    dnia byc VATowcem :)