  • 1. Data: 2007-05-30 18:35:52
    Temat: Posiadam NIP, zakładam DG: jak wygląda NIP-1?
    Od: t...@o...pl

    Witam

    Mam pytanie odnośnie formularza NIP-1. Mam NIP uzyskany poprzez
    zgłoszenie identyfikacyjne za pomocą NIP-3. Teraz muszę wypełnić
    NIP-1. Czy w polu czwartym wybieram: 1. zgłoszenie identyfikacyjne czy
    2. zgłoszenie aktualizacyjne? W 1. polu podaję swój aktualny NIP?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
    Tomek

  • 2. Data: 2007-05-30 18:51:55
    Temat: Re: Posiadam NIP, zakładam DG: jak wygląda NIP-1?
    Od: t...@o...pl

    I dodatkowe pytanie: czy formularz mogę złożyć PRZED datą rozpoczęcia
    działalności?

  • 3. Data: 2007-05-30 19:46:08
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    >zgłoszenie identyfikacyjne za pomocą NIP-3. Teraz muszę wypełnić
    >NIP-1. Czy w polu czwartym wybieram: 1. zgłoszenie identyfikacyjne czy

    Aktualizacyjne. NIP już masz, tylko aktualizujesz dane.

    >W 1. polu podaję swój aktualny NIP?

    tak

    >czy formularz mogę złożyć PRZED datą rozpoczęcia działalności?

    :)
    Nie.

  • 4. Data: 2007-05-30 20:06:28
    Od: t...@o...pl

    Jeszcze jedno pytanie: ustawa nakazuje m. in. przedstawić dokument
    uprawniający nas do użytkowania lokalu. Działalność wykonuję w miejscu
    zamieszkania - czy muszę w takim przypadku przedstawiać jakieś
    dokumenty w związku z tym? Jeśli tak, to wystarczy dowód osobisty
    [kserokopia] (widnieje tam adres, o którym mowa)?

    Z góry dziękuję (i dziękuję za poprzednią odpowiedź).

  • 5. Data: 2007-05-30 20:19:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 May 2007, t...@o...pl wrote:

    > I dodatkowe pytanie: czy formularz mogę złożyć PRZED datą rozpoczęcia
    > działalności?

    ...faktycznego rozpoczęcia, dodajmy.
    Kiedyś się buntowałem - będzie w groups.google, ale nie mam pomysłu na
    słowa kluczowe i szukać się nie podejmuję, pisałem że to nielogiczne.
    Ale grupowicze mnie uciszyli, wskazując iż takie "zgłoszenie faktu
    po przed" :) (z zasady zgłasza się zajście zdarzenia) w razie niezajścia
    stanu faktycznego można... skorygować :) (złożyć NIP-1 korekta).
    No i w zasadzie... chyba trzeba się zgodzić.
    Ciekawe co Ci w US powiedzą :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-05-30 21:22:50
    Od: Garvey <g...@o...pl>

    s...@a...pl napisał(a):

    > :)
    > Nie.

    TAK

    ja zlozylem NIP-1 pięć dni przed,
    jedynie na formularzu VAT-R (skladanym w tym samym dniu) w polu E.45
    musialem dopisac "Oświadczam, że do dnia XXX nie dokonywałem sprzedaży",

  • 7. Data: 2007-05-30 21:30:37
    Od: Garvey <g...@o...pl>

    t...@o...pl napisał(a):
> [...]
    > [kserokopia] (widnieje tam adres, o którym mowa)?
    >
    > Z góry dziękuję (i dziękuję za poprzednią odpowiedź).

    w moim przypadku dowod nie wystarczyl, musialem pokazac wypis z umowy
    darowizny (na ktorym widnieje informacja ze mam prawo do lokalu)

    moglem tez pokazac odpis z ksiegi wieczystej

  • 8. Data: 2007-05-30 21:53:48
    Od: <s...@a...pl>

    Użytkownik "Garvey" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > TAK
    >
    > ja zlozylem NIP-1 pięć dni przed,

    A składałeś NIP-1 zgłoszenie identyfikacyjne czy NIP-1 zgłoszenie
    aktualizacyjne?

    Moim zdaniem - jeśli aktualizacyjny, to okłamałes US (podałes nieprawdziwe
    dane). Jak nazwa w tym przypadku wskazuje, jest to zgłoszenie aktualizacyjne
    osoby fizycznej prowadzącej samodzielnie działalność gospodarczą. A ty jej
    nie prowadziłeś. Art. 9 ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji
    podatników i płatników mówi, że masz obowiaze zaktualizaowania danych w
    terminie 14 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana danych - a nie przed
    zmianą.

    Zgodziłbym się ze złożeniem "NIP-1 zgłoszenie identyfikacyjne" na 5 dni
    przed rozpoczęciem działalnosci. To wg mnie art. 6 ustawy dopuszcza.

  • 9. Data: 2007-05-30 22:54:09
    Od: Garvey <g...@o...pl>

    s...@a...pl napisał(a):

> [...]
    >
    > Zgodziłbym się ze złożeniem "NIP-1 zgłoszenie identyfikacyjne" na 5 dni
    > przed rozpoczęciem działalnosci. To wg mnie art. 6 ustawy dopuszcza.

    wypelnilem NIP-1 zakreslajac "zgloszenie identyfikacyjne", ale w okienku
    przekreslili mi to i zaznaczyli "zgloszenie aktualizacyjne" (bo NIP
    dostalem kilka lat wczesniej)

    w pozycji "C.1.58 Data rozpoczecia dzialalnosci" widnieje wlasciwa data
    w ktorej rozpoczalem dzialalnosc (tzn ta z przyszlosci), specjalnie
    zwracalem im na to uwage i powiedzieli ze tak moze byc (jedynie na VAT-R
    musialem dopisac "Oświadczam, że do dnia XXX nie dokonywałem sprzedaży",
    gdzie XXX to data z przyszlosci)

    specjalnie poszedlem wczesniej zlozyc NIP-1 i VAT-R zeby od pierwszego
    dnia byc VATowcem :)

  • 10. Data: 2007-05-31 08:00:27
    Od: DarkStar <p...@g...com>

    On 31 Maj, 00:54, Garvey <g...@o...pl> wrote:

> [...]
    > gdzie XXX to data z przyszlosci)
    >
    > specjalnie poszedlem wczesniej zlozyc NIP-1 i VAT-R zeby od pierwszego

    Ja mam tak samo. Zgłoszenie aktualizacyjne i VAT-R w tym samym dniu z
    przyszłymi datami rozpoczęcia działalności, również zależało mi na
    tym, żeby już od pierwszego dnia być VATowcem.

    Co do miejsca wykonywania działalności - należy posiadać prawo do
    lokalu, w moim przypadku jest to umowa użyczenia. To że jestem w tym
    samym lokalu zameldowany od ponad 20 lat nikogo nie obchodzi. Ot,
    kolejny bzdurny przepis w polskim prawie, moim zdaniem.

    DS