    From: Jastra <j...@g...sprint.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Poszerzenie działalności
    Date: Tue, 29 Jul 2003 11:34:40 +0200

    On Tue, 29 Jul 2003, Michael wrote:

> [...]
    > 2. pośrednictwo w sprzedaży towarów krajowych (głównie budowlanych),
    > 3. usługi szkoleniowe (np. wykłady w prywatnej szkole),
    > 4. usługi zarządcze (np. zarządzanie czyjąś firmą).
    >
    > Te towary to głównie stolarka okienna i drzwiowa ale także inne materiały
    > budowlane.
    >
    > Czy ktoś się orientuje jakie konkretnie działy powinienem ująć? Czy muszę do
    > tego być VAT-owcem? Jak to najlepiej zrobić aby objąć obszar na tyle szeroki
    > aby nie musieć za chwilę znowu czegoś zmieniać a jednocześnie nie wejść w
    > coś co wymaga jakiegoś specjalnego zezwolenia?

    Tu nie musi byc zadnych zezwolen. Producent musi miec atesty, a Ty musisz
    tego dopilnowac.

    Jesli wchodzisz w eksport towarow i uslug to nie bycie VATowcem to jest
    darowizna dla komuny. Jesli chodzi o szkolenia, to w niektorych
    dziedzinach musisz miec uprawnienia pedagogiczne lub instruktorskie,
    szczegolnie, jesli to ma dotyczyc dzieci. Jednak w prywatnej szkole
    kwitologia zwykle jest mniej rygorystycznie przestrzegana, jesli
    wykladowca jest po prostu bardzo dobry.

    Pozdrowienia
    Basia