  • 1. Data: 2003-07-29 09:14:30
    Temat: Poszerzenie działalności
    Od: "Michael" <k...@o...pl>

    Witam,

    Jestem obecnie na KPIR bez VAT. Chciałbym poszerzyć działalność o
    następujące działy:
    1. import/export towarów (głównie budowlanych),
    2. pośrednictwo w sprzedaży towarów krajowych (głównie budowlanych),
    3. usługi szkoleniowe (np. wykłady w prywatnej szkole),
    4. usługi zarządcze (np. zarządzanie czyjąś firmą).

    Te towary to głównie stolarka okienna i drzwiowa ale także inne materiały
    budowlane.

    Czy ktoś się orientuje jakie konkretnie działy powinienem ująć? Czy muszę do
    tego być VAT-owcem? Jak to najlepiej zrobić aby objąć obszar na tyle szeroki
    aby nie musieć za chwilę znowu czegoś zmieniać a jednocześnie nie wejść w
    coś co wymaga jakiegoś specjalnego zezwolenia?

    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2003-07-29 09:34:40
    Temat: Re: Poszerzenie działalności
    Od: Jastra <j...@g...sprint.pl>

    On Tue, 29 Jul 2003, Michael wrote:

> [...]
    > aby nie musieć za chwilę znowu czegoś zmieniać a jednocześnie nie wejść w
    > coś co wymaga jakiegoś specjalnego zezwolenia?

    Tu nie musi byc zadnych zezwolen. Producent musi miec atesty, a Ty musisz
    tego dopilnowac.

    Jesli wchodzisz w eksport towarow i uslug to nie bycie VATowcem to jest
    darowizna dla komuny. Jesli chodzi o szkolenia, to w niektorych
    dziedzinach musisz miec uprawnienia pedagogiczne lub instruktorskie,
    szczegolnie, jesli to ma dotyczyc dzieci. Jednak w prywatnej szkole
    kwitologia zwykle jest mniej rygorystycznie przestrzegana, jesli
    wykladowca jest po prostu bardzo dobry.

    Pozdrowienia
    Basia

  • 3. Data: 2003-07-29 09:55:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ o następujące działy:
    >+ 1. import/export towarów (głównie budowlanych),
    [...]
    >+ Czy muszę do tego być VAT-owcem?

    IMHO tak (z ustawy o VAT):
    +++++
    10. Zwolnień, o których mowa w ust. 1, 5 i 6, nie stosuje się do
    podatników określonych w art. 5 ust. 2, do importu towarów i usług
    oraz [...]
    -----

    >+ Jak to najlepiej zrobić aby objąć obszar na tyle szeroki
    >+ aby nie musieć za chwilę znowu czegoś zmieniać a jednocześnie nie wejść w
    >+ coś co wymaga jakiegoś specjalnego zezwolenia?

    "wszystkie rodzaje działalności nie wymagające koncesji
    lub zezwolenia" ? ;)

    A o problemie czy "usługi szkoleniowe" są "szkoleniowe" (VAT zw)
    czy w innych kategoriach (VAT 22%) coś niedawno było na grupie.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 4. Data: 2003-07-29 11:42:47
    Od: "Michael" <k...@o...pl>

    > "wszystkie rodzaje działalności nie wymagające koncesji
    > lub zezwolenia" ? ;)

    Serio? Można w ten sposób?
    --
    Michał

  • 5. Data: 2003-07-29 12:35:29
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Michael wrote:

> [...]

    10 lat temu w Lublinie tak zgłosiłem. Mój kolega próbował pół roku temu
    i nie chcieli mu tak zarejestrować.

  • 6. Data: 2003-07-29 15:29:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jul 2003, Michael wrote:

    >+ > "wszystkie rodzaje działalności nie wymagające koncesji
    >+ > lub zezwolenia" ? ;)
    >+
    >+ Serio? Można w ten sposób?

    Serio. Oczywiście nie zwalnia to od obowiązku podawania
    działalności podstawowej i do 2 pomocniczych - tych z których
    "uzyskano najwiekszy przychód w poprzednim okresie" (to dla
    GUS !).
    Sam mam wpis z listą i dopiskiem jak wyżej :) (jeszcze:
    "w kraju i poza granicami" :))
    Nie rozwiązuje to również problemów np. przy zgłoszeniach
    (kiedy *nie* trzeba zezwoleń, ale *trzeba* się zarejestrować)
    - o ile wiem do prowadzenia "udostępniania Internetu" trzeba
    mieć taki wpis explicite, bo inaczej urząd rejestracyjny
    zgłasza protesty...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-07-29 15:40:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jul 2003, Jureq wrote:

> [...]
    >+
    >+ 10 lat temu w Lublinie tak zgłosiłem. Mój kolega próbował pół roku temu

    ...*w ogóle* czy tylko jako *jedynej* pozycji we wpisie ?
    Nie da się ukryć że jako jedyna to ma swoje wady: co miałby
    GUS przyjąć za podstawę klasyfikacji... może GUS protestował :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (zeznający że dopisek j.w. ma z 2001 roku, zmieniony [usunąłem
    jeden inny wpis z listy] w tym roku)

  • 8. Data: 2003-07-30 06:18:09
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...*w ogóle* czy tylko jako *jedynej* pozycji we wpisie ?
    > Nie da się ukryć że jako jedyna to ma swoje wady: co miałby
    > GUS przyjąć za podstawę klasyfikacji... może GUS protestował :)

    Mam "tylko" ten ogólny zapis. W GUS podałem oczywiście to co robię
    naprawdę.