  • 1. Data: 2003-11-19 18:39:13
    Temat: Poznaj Żyda...
    Od: "ROPOiWzK" <r...@h...com>

    Ciąg dalszy nie nastąpił

    Sprawa księgarni "Antyk"

    Prokuratura i Sąd III RP uznały, że rozpowszechnianie antysemickich
    wydawnictw nie powinno być przedmiotem ich zainteresowania. Dalej, już w
    majestacie prawa, rozprowadzać można książki, w których podaje się sposoby
    na odróżnienie Żyda od nie-Żyda, stawia tezę o postępującej judaizacji
    Kościoła, a sprawę Jedwabnego uznaje za początek "totalnej eksterminacji
    Narodu Polskiego przez międzynarodowy kapitał żydowski".

    Krzysztof Burnetko /2003-11-23

    W maju 2001 r. jeden z uczestników zorganizowanego przez miesięcznik "Więź"
    spotkania o stosunkach chrześcijańsko-żydowskich zwrócił uwagę, że w
    Warszawie działa w najlepsze sklep oferujący ksenofobiczne druki. Chodziło o
    mieszczącą się w podziemiach kościoła Wszystkich Świętych na Placu
    Grzybowskim Księgarnię Patriotyczną "Antyk". Ówczesna maturzystka Zuzanna
    Radzik sprawdziła: faktycznie, tak się dzieje.

    Postanowiła interweniować: najpierw u proboszcza, potem w stołecznej Kurii.
    Zapewniono ją, że jej list w sprawie "Antyku" trafił do samego Prymasa. Nic
    się jednak nie zmieniło, nieskuteczny okazał się też list do Prymasa z
    prawie 200 podpisami zebranymi wiosną 2002 w duszpasterstwach akademickich i
    w warszawskim Klubie Inteligencji Katolickiej. W październiku 2002
    "Rzeczpospolita" opublikowała tekst Aleksandry Cisłak "Antysemityzm w
    podziemiach Kościoła", a w marcu b.r. sama Radzik opisała całą historię w
    "TP" (nr 13/03). Ale i to nie wywołało reakcji władz kościelnych.

    Prokuratura wkracza do akcji

    Sprawą zajęły się jednak organy ścigania. 9 września 2002 r. Prokuratura
    Apelacyjna w Warszawie przesłała do Prokuratury Okręgowej kopię artykułu z
    "Rzeczpospolitej" z poleceniem przeprowadzenia postępowania sprawdzającego
    "w kierunku przestępstw" z art. 256 i 257 kodeksu karnego, czyli
    "publicznego nawoływania do nienawiści na tle różnic narodowościowych i
    wyznaniowych" oraz "publicznego znieważenia grupy ludności pochodzenia
    żydowskiego z powodu jej przynależności narodowej i wyznaniowej". 18
    października 2002 r. jako świadka przesłuchano Piotra Kadlcika, prezesa
    warszawskiej Gminy Żydowskiej. Złożył on zawiadomienie o przestępstwie,
    podając, że w podziemiach kościoła przy Placu Grzybowskim sprzedawane są
    publikacje znieważające naród żydowski.

    12 listopada 2002 r. Prokuratura Okręgowa wszczęła dochodzenie. Przestępstwo
    miało być popełnione "poprzez rozpowszechnianie w okresie od 2000 r. do
    listopada 2002 r. w Warszawie publikacji o charakterze antyżydowskim w
    postaci książek: >Jedwabne geszefty< Henryka Pająka, Oficyna Retro, Lublin
    2001, >Polska zdradzona< Jana Marszałka, Polska Oficyna Wydawnicza, Warszawa
    2001, >Antypolonizm Żydów polskich< Stanisława Wysockiego, Milla
    Wydawnictwo, Warszawa 2002, >Dlaczego występuję przeciwko Żydom< ks. prof.
    Józefa Kruszyńskiego (przedruk z 1936 r.), Milla Wydawnictwo, Warszawa
    2001, >Poznaj Żyda< anonimowego autora, Wydawnictwo Ojczyzna Bogusław
    Rybicki, Warszawa 1998, >100 kłamstw J.T. Grossa o żydowskich sąsiadach i
    Jedwabnem< Jerzego Roberta Nowaka, Wydawnictwo Von Borowiecky, Warszawa
    2001". 12 maja 2003 r. sprawa stała się przedmiotem śledztwa.

    Prokurator nr I: umarzam

    Postanowieniem z 30 czerwca 2003 r. (sygn. V Ds 248/02) prokurator mgr
    Robert Skawiński śledztwo umorzył.

    Co do książki "100 kłamstw J.T. Grossa o żydowskich sąsiadach i Jedwabnem"
    stwierdził, że była już ona przedmiotem prawomocnie zakończonego
    postępowania karnego. Faktycznie: Prokuratura Rejonowa w Tychach umorzyła
    postępowanie w sprawie książki Nowaka "z powodu braku ustawowych znamion
    czynu zabronionego". Sam Skawiński stwierdził z kolei "brak ustawowych
    znamion czynu zabronionego" w przypadku "Jedwabnych geszeftów", "Polski
    zdradzonej", "Antypolonizmu Żydów polskich", "Dlaczego występuję przeciwko
    Żydom" oraz "Poznaj Żyda".

    http://tygodnik.onet.pl/1547,1140890,dzial.html

  • 2. Data: 2003-11-20 00:47:35
    Temat: Re: Poznaj Żyda...
    Od: "Darek1963" <d...@w...pl>

    > Sprawa księgarni "Antyk"

    I co nie płacą podatków???

  • 3. Data: 2003-11-20 10:12:17
    Od: Bogusław Szostak <a...@u...agh.edu.pl>

    ROPOiWzK wrote:

    > Ciąg dalszy nie nastąpił
    [...]
> [...]
    > Placu Grzybowskim Księgarnię Patriotyczną "Antyk". Ówczesna maturzystka
    > Zuzanna Radzik sprawdziła: faktycznie, tak się dzieje.

    Tak naprawde to malo miprzeszkadza, ze ktos pisze jakodroznic
    zyda od Zyda...

    Organa scigania moaja duzo powazniejsze problemy.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-11-20 11:36:04
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    Przede wszystkim - NTG

> [...]
    > wyznaniowych" oraz "publicznego znieważenia grupy ludności pochodzenia
    > żydowskiego z powodu jej przynależności narodowej i wyznaniowej".

    A jakie to publiczne nawolywanie, skoro sprzedawali ksiazki w
    specjalistycznym sklepie, w podziemiu na dodatek? Toc nie reklamowali tych
    ksiazek w mediach (chyba?), nie namawiali ludzi na ulicy do zakupu, jedynie
    jak ktos byl ciekawy to mogl zajsc i kupic. Moim zdaniem walka o zamkniecie
    ksiegarni to popadanie w duga skrajnosc.

    Zyjemy w wolnym kraju, mimo, ze nie podobaja mi sie gloszone przez
    wydawnictwo poglady, uwazam, ze powinno miec ono prawo do ich publikowania.
    Wolnosc slowa to jedno z podstawowych praw, ale widac, ze nie wszystkim ono
    odpowiada.

    Przypomnialy mi sie slowa Woltera:
    "Moge nie zgadzac sie z tym, co mowisz, ale do smierci bronic bede Twojego
    prawa do gloszenia tych pogladow"
    To dopiero byl heretyk, powinni go zamknac, ale na szczescie juz nie zyje.

    pozdrawiam
    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko
    "Fear kills more people than death."

  • 5. Data: 2003-11-20 13:39:18
    Od: Bogusław Szostak <a...@u...agh.edu.pl>

    Tomasz 'Merlin' Kolinko wrote:

    [...]
> [...]
    > wydawnictwo poglady, uwazam, ze powinno miec ono prawo do ich
    > publikowania. Wolnosc slowa to jedno z podstawowych praw, ale widac, ze

    Nie ma wolnosci dla wrogow wolnosci panie Tomaszu.......

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-11-20 14:03:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Bogusław Szostak napisał:

    > Tomasz 'Merlin' Kolinko wrote:
    >
    > [...]
    >

    > Nie ma wolnosci dla wrogow wolnosci panie Tomaszu.......

    I będziemy bronic pokoju do ostatniego naboju... ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-11-20 15:42:25
    Temat: Re: Poznaj Żyda.. apel do zarządcy grupy.
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

    Apeluję do zarządcy grupy o podjęcie kroków, zgodnych z regulaminem
    korzystania z grup dyskusyjnych, uniemożliwiających użytkownikowi
    ""ROPOiWzK" dalsze zaśmiecanie grupy "pl.soc.prawo.podatki" postami zupełnie
    nie związanymi z tematyką tej grupy.
    Pozdr

  • 8. Data: 2003-11-20 17:22:13
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Thu, 20 Nov 2003 15:03:04 +0100, Maddy wrote:
    [ciach]

    > I będziemy bronic pokoju do ostatniego naboju... ;-)
    >
    > Maddy

    i będzie taka wojna o pokój że kamień na kamieniu nie zostanie :)

    pozdrav

    maHo

    --
    lukasz shift-2 mach.com.pl,http://www.lukasz.mach.com.pl gg://1612670
    jabber://m...@j...org jabber://m...@j...org icq://136281200

  • 9. Data: 2003-11-20 17:39:15
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > i będzie taka wojna o pokój że kamień na kamieniu nie zostanie :)

    Rzymianie mawiali "si vis pacem, para bellum"

    Pix

  • 10. Data: 2003-11-20 21:25:48
    Od: "ROPOiWzK" <r...@h...com>

    Użytkownik "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu> napisał w wiadomości
> [...]
    > korzystania z grup dyskusyjnych, uniemożliwiających użytkownikowi
    > ""ROPOiWzK" dalsze zaśmiecanie grupy "pl.soc.prawo.podatki" postami

    Żyd?