  • 1. Data: 2003-11-19 19:23:11
    Temat: Prawa autorskie - jak odliczać?
    Od: "Chezzi" <c...@o...pl>

    Prowadzę działalność gosp., jestem VAT-owcem.
    Wystawiłem fakturę VAT ze stawką zw.
    Jak odliczyć i zaksięgować podatek w Książce Przych. i Rozch.?
    Podobno przekazanie praw autorskich to podatek 20% od 50% kwoty na fakturze.
    Jeśli to jest np. 600 zł bez VATu to czy w książce mam wpisać podatek w kwocie 60
    zł.???

    Od niedawna prowadzę działalność i proszę o pomoc jeszcze dzisiaj.
    Jeśli jest inaczej to też proszę o wyjaśnienie bo w sześciu (!) US mówią co innego
    lub w ogóle!!

    --
    Chezzi

  • 2. Data: 2003-11-19 20:24:56
    Temat: Re: Prawa autorskie - jak odliczać?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Chezzi napisał:

    > Prowadzę działalność gosp., jestem VAT-owcem.
    > Wystawiłem fakturę VAT ze stawką zw.

    Jeżeli to prawa autorskie to stawka nie jest zw. prawa autorskie w ogóle
    nie podlegaja VAT.

> [...]
    > Jeśli to jest np. 600 zł bez VATu to czy w książce mam wpisać podatek w kwocie 60

    Jaki podatek? Od kiedy to w KPiR wpisuje sie podatki (no, może PCC i
    inne kosztowe)

    Jeżeli sprzedajesz prawa autorskie w ramach działalnosci gospodarczej to
    wpisujesz ten przychód tak jak inne i do opodatkowania z innymi łaczysz
    na PIT-5.

    > Od niedawna prowadzę działalność i proszę o pomoc jeszcze dzisiaj.

    Chciałabym dostać dyche za każdego "przedsiębiorcę" który z przepisami
    zapoznaje się 19 w nocy, przed złożeniem pierwszego PITa...

    Czy przez ostatnie 19 dni ten problem Cie nie nurtował?
    Tyle minimum musiało upłynąć od momenty sprzedaży tych praw jeżeli
    rozliczasz je w październikowej deklaracji...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl