    From: PJ <p...@n...noname>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pozyczka dla wspolnika zamiast dywidendy
    Date: Fri, 19 Jul 2013 21:32:14 +0100

    On 18/07/2013 10:28, s...@s...com.pl wrote:

    > [...]
    >
    > Jasne.
    > No to IMO oprócz PCC od pożyczki w rachubę wchodzi podatek dochodowy
    > od należnych odsetek.
    > Albo spółka od odsetek zapłaconych i otrzymanych, albo wspólnik
    > od "nieodpłatnego świadczenia" w wysokości "odsetek rynkowych".
    > Ze względu na "powiązanie US ma prawo do określenia "wartości
    > rynkowej" z sufi... wróć, "danych rynkowych".
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Tak, jestem tego swiadomy. Zawsze to jednak lepiej zaplacic PIT od
    odsetek jako swiadczenia nieodplatnego (powiedzmy, ze stawka rynkowa to
    25% - od tego PIT nawet niech bedzie wg wyzszej stawki, tj. 32%, to daje
    efektywna stope podatkowa 8,0%).

    PCC nie ma zastosowania, bo udzielenie pozyczki przez spolke to czynnosc
    opodatkowana VAT, a w takim przypadku jest zwolnienie z PCC.