    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Praca na etat + wlasna dzialalnosc
    Date: Tue, 14 Aug 2007 11:20:45 +0200

    Mr.Jack wrote:
    > Domyslam sie, ze moge prowadzic wlasna dzialalnosc gospodarcza
    > (jednoosobowa), bedac jednoczesnie zatrudnionym u kogos na umowe o
    > prace. Pytanie brzmi - jak licza sie dochody i podatki w takim
    > przypadku? Czy jesli w dzialalnosci jednoosobowej przekrocze prog
    > podatku 19% to przy umowie o prace tez beda musieli placic wyzszy?

    To są różne źródła przychodów.
    Rozliczane będą w ciągu roku odrębnie, a od tego
    jaki sposób opodatkowania dochodów z działalności wybierzesz,
    będzie zależał sposób rozliczenia rocznego.

    > Czy kwoty otrzymywane z umowy o prace wliczaja sie do limitu dochodu
    > nie objetego podatkiem lub podwyzszaja prog podatkowy w dzialalnosci?

    Nie rozumiem pytania, ale chyba wiem o co chcesz zapytać ;-)
    Otóż zależy od sposobu opodatkowania działalności.
    Obciążenia z umowy o pracę nie zmienią Ci się, jeśli wybierzesz
    liniowy lub ryczałtowe formy opodatkowania działalności.
    Jak wybierzesz wg skali, to kwota zmniejszająca podatek przejdzie do
    rozliczeń z działalności,
    a na etacie pobiorą Ci większe zaliczki i na rękę dostaniesz mniej.

    > I przy okazji, jaki jest obecny limit kwoty wolnej od podatku? Czy
    > taki limit wystepuje tez w przypadku rozliczania sie na normalnych
    > zasadach a nie liniowo?

    Kwota zmniejszająca podatek wynosi obecnie 572,54zł
    Co ma znaczyć słowo "też" w tym pytaniu?
    Czy to oznacza, że nie znasz zasad opodatkownia podatkiem liniowym?
    Kwota zmniejszająca podatek występuje tylko przy progresywnych stawkach.
    Liniowy to liniowy.