    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Praca w Anglii - rozliczenie PIT
    Date: Sat, 18 Mar 2006 14:21:06 -0600

    He(R)Sk wrote:

    > Dla diet przyjac sredni kurs NBP w ciagu 2005 r czy za
    > okres w ktorym wykonywala prace ?

    ?? A po co w ogóle przyjmować jakiś kurs. Po prostu odjąc 30 x 32 funty
    od pierwszej wypłaty, a jak nie wystarczy pierwszej wypłaty to od
    następnych. Dopiero to co zostanie przeliczać po kursie z dnia
    otrzymania wypłąty.

    > wpisuje brutto ? 3227-960=2267 ?
    tak

    Nie odliczam ubezpieczenia ?
    Nie

    > Podatek IR prawdopodobnie zwroci wiec zostaje te ubezpieczenie.
    Czyli zapłacisz od brutto.

    > Z wyjasnien "slicznej" pani z US wynika, ze musze przeliczyc
    > funty na PLN wg kursu w dniu kazdej wyplaty (tygodniowki),
    > zsumowac i od tego naliczyc podatek.
    tak.

    Na temat diet sie "wykrecila".
    Czyli od tych tygodniówek odliczaj diety. Po prostu z punktu widzenia US
    pierwszych kilka tygodniówek nie istnieje.

    > PIT-36 ? I gdzie to wpisac ?

    czytaj instrukcję.

    Co z kosztami uzyskania ?

    Hmm, dobre pytanie.
    Zdaje się, że możesz uwzględnić standardowe polskie koszty, ale głowy
    sobie za to uciąć nie dam.

    > Popieprzone to wszystko... ;-(.

    Zwykle jak się na czymś nie znam to wzywam fachowca.
    Telewizor też próbujesz naprawiać sam jak się zepusje?