  • 1. Data: 2006-03-18 10:39:45
    Temat: Praca w Anglii - rozliczenie PIT
    Od: He(R)Sk <b...@i...pl>

    Studentka (na stale zameldowana w Polsce) pracuje w Anglii
    od wrzesnia 2005. Za 2005 r zarobila lacznie 3227, z czego
    325 podatek, 200 ubezpieczenie, na "czysto"(Net Pay)-2703 funty.
    Nalezy sie jej zwrot podatku (Inland revenue).
    Chce/musi ;-( rozliczyc sie z zarobkow w Polsce.
    Z tego co wiem jest mozliwosc odlczenia diet: 30x32 funty.
    Gdzie wpisac w zeznaniu podatkowym te diety i po jakim kursie ?
    Zarobki przeliczylem po kursie dnia z tabeli NBP i wpisalem
    do "Inne" w PIT-37. Nie wiem czy dobrze.

    --

    HeSk

  • 2. Data: 2006-03-18 16:11:35
    Temat: Re: Praca w Anglii - rozliczenie PIT
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    He?Sk wrote:
> [...]
    > Nalezy sie jej zwrot podatku (Inland revenue).
    > Chce/musi ;-( rozliczyc sie z zarobkow w Polsce.
    Musi.

    > Z tego co wiem jest mozliwosc odlczenia diet: 30x32 funty.
    Tak.
    > Gdzie wpisac w zeznaniu podatkowym te diety i po jakim kursie ?

    Nigdzie, po prostu kwotę zarobioną pomniejszasz o te diety. 32 funty za
    każdy dzień pracy. Max 30 dni. I dopiero to co ci zostaje to jest twój
    dochód. Brutto liczysz.
    > Zarobki przeliczylem po kursie dnia z tabeli NBP i wpisalem
    > do "Inne" w PIT-37. Nie wiem czy dobrze.

    Nie.
    Pit-36 składasz.

  • 3. Data: 2006-03-18 17:07:18
    Od: He(R)Sk <b...@i...pl>

    On Sat, 18 Mar 2006 10:11:35 -0600, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    > Musi.

    > Tak.

    Dla diet przyjac sredni kurs NBP w ciagu 2005 r czy za
    okres w ktorym wykonywala prace ?

    > Nigdzie, po prostu kwotę zarobioną pomniejszasz o te diety. 32 funty za
    > każdy dzień pracy. Max 30 dni. I dopiero to co ci zostaje to jest twój
    > dochód. Brutto liczysz.

    wpisuje brutto ? 3227-960=2267 ? Nie odliczam ubezpieczenia ?
    Podatek IR prawdopodobnie zwroci wiec zostaje te ubezpieczenie.

    Z wyjasnien "slicznej" pani z US wynika, ze musze przeliczyc
    funty na PLN wg kursu w dniu kazdej wyplaty (tygodniowki),
    zsumowac i od tego naliczyc podatek. Na temat diet sie "wykrecila".

    > Nie.
    > Pit-36 składasz.

    PIT-36 ? I gdzie to wpisac ? Co z kosztami uzyskania ?
    Popieprzone to wszystko... ;-(.

    --

    HeSk

  • 4. Data: 2006-03-18 17:18:50
    Od: He(R)Sk <b...@i...pl>

    On Sat, 18 Mar 2006 10:11:35 -0600, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    [...]

    > Pit-36 składasz.

    OK, google twoim przyjacielem jest ;o).
    Odpowiednie slowa i udalo sie znalezc przyklady.
    Sadze, ze teraz pojdzie "gladko". Dziekuje za pomoc.

    --

    HeSk

  • 5. Data: 2006-03-18 20:21:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    He(R)Sk wrote:

    > Dla diet przyjac sredni kurs NBP w ciagu 2005 r czy za
    > okres w ktorym wykonywala prace ?

    ?? A po co w ogóle przyjmować jakiś kurs. Po prostu odjąc 30 x 32 funty
    od pierwszej wypłaty, a jak nie wystarczy pierwszej wypłaty to od
    następnych. Dopiero to co zostanie przeliczać po kursie z dnia
    otrzymania wypłąty.

    > wpisuje brutto ? 3227-960=2267 ?
    tak

    Nie odliczam ubezpieczenia ?
    Nie

    > Podatek IR prawdopodobnie zwroci wiec zostaje te ubezpieczenie.
    Czyli zapłacisz od brutto.

    > Z wyjasnien "slicznej" pani z US wynika, ze musze przeliczyc
    > funty na PLN wg kursu w dniu kazdej wyplaty (tygodniowki),
    > zsumowac i od tego naliczyc podatek.
    tak.

    Na temat diet sie "wykrecila".
    Czyli od tych tygodniówek odliczaj diety. Po prostu z punktu widzenia US
    pierwszych kilka tygodniówek nie istnieje.

    > PIT-36 ? I gdzie to wpisac ?

    czytaj instrukcję.

    Co z kosztami uzyskania ?

    Hmm, dobre pytanie.
    Zdaje się, że możesz uwzględnić standardowe polskie koszty, ale głowy
    sobie za to uciąć nie dam.

    > Popieprzone to wszystko... ;-(.

    Zwykle jak się na czymś nie znam to wzywam fachowca.
    Telewizor też próbujesz naprawiać sam jak się zepusje?

  • 6. Data: 2006-03-18 20:21:57
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    He(R)Sk wrote:
> [...]
    >
    > OK, google twoim przyjacielem jest ;o).
    > Odpowiednie slowa i udalo sie znalezc przyklady.
    > Sadze, ze teraz pojdzie "gladko". Dziekuje za pomoc.

    za nie ma co.

    A jak się już uporasz, to wrzuć tu instrukcję, co i w które pola
    wpisywałeś, nie trzeba będzie tego w kółko powtarzać.

  • 7. Data: 2006-03-19 05:43:23
    Od: He(R)Sk <b...@i...pl>

    On Sat, 18 Mar 2006 14:21:06 -0600, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    [...]

    > Zwykle jak się na czymś nie znam to wzywam fachowca.
    > Telewizor też próbujesz naprawiać sam jak się zepusje?

    tak sie sklada, ze tak ;o))

    piszac:popieprzone mialem na mysli sposob rozliczania
    podatkow.niby jestesmy w UE,a US wciaz tkwi w PRL.

    --

    HeSk

  • 8. Data: 2006-03-19 05:47:08
    Od: He(R)Sk <b...@i...pl>

    On Sat, 18 Mar 2006 14:21:57 -0600, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    [...]

    > A jak się już uporasz, to wrzuć tu instrukcję, co i w które pola
    > wpisywałeś, nie trzeba będzie tego w kółko powtarzać.

    Korzystam z aplikacji IPS do wypelnienia PIT-ow.
    Wypelniamy pola oznaczone H, przenoszac dane do D.1
    Co do kosztow uzyskania: wpisujemy miesieczne czyli
    1227zl/12*ilosc_m-cy. Tak wynika z porad fachowcow.

    --

    HeSk

  • 9. Data: 2006-03-19 15:41:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    He(R)Sk wrote:

    > piszac:popieprzone mialem na mysli sposob rozliczania
    > podatkow.niby jestesmy w UE,a US wciaz tkwi w PRL.

    A to w takim razie Anglia i inne kraje też tkwią w głębokim PRL, nie
    mówiąc o USA.

  • 10. Data: 2006-03-19 16:01:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    He(R)Sk wrote:
> [...]
    > Co do kosztow uzyskania: wpisujemy miesieczne czyli
    > 1227zl/12*ilosc_m-cy. Tak wynika z porad fachowcow.

    Eee, postaraj się.

    1. Zarobiłem kwotę X brutto, pracowałem przez Y dni, więc od kowty rutto
    odjąłem 32 * min (Y, 30)

    2. Każdą wypłatę przeliczyłem na kurs złotego i zsumowałem i wipsałem do
    pola nr.

    3. Zapłacony podatek wpisałem w ... przeliczając...

    AAA, i jeszcze.
    Z pensji tak, samo jak u nas potrąca się zaliczkę na podatek, a podatek
    to wychodzi dopiero w rozliczeniu rocznym, wiec odlicza się podatek, a
    nie sumę zaliczek :)