  • Data: 2011-02-20 22:13:45
    Temat: Re: Praca w dwóch państwach naraz
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-02-20 22:54, kashmiri wrote:

    > Racja, powinna.

    > Umowa o pracę nie była wykonywana w ramach jej samozatrudnienia -
    > pracodawca nie był świadomy, że ma gdzieś za granicą zarejestrowaną
    > działalność. Po prostu zaoferowano umowę, którą kobieta podpisała. Nie
    > wiem, co polski ZUS ma do jej brytyjskiego samozatrudnienia w tym samym
    > czasie.

    Ubezpieczeniom społecznym można podlegać (równocześnie) tylko w jednym
    państwie. I podlega się w państwie w którym ma się umowę o pracę.

    Tak więc o ile konieczność wyrejestrowania z ubezpieczeń społecznych w
    GB rzeczywiście istnieje to jednak z rejestrowaniem do ZUS
    samozatrudnienia w GB to jednak trochę przesadziłem (ze względu na
    konstrukcję art. 6 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych) ...

    > Czyli będzie musiała ująć polski dochód w zeznaniu podatkowym w Wlk
    > Brytanii?

    Zgaduję, że tak. Ale to Twoja znajoma powinna znać brytyjską ustawę o
    podatku dochodowym.

    Piotrek