    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Praca za granica a podatek w Polsce
    Date: Fri, 27 Jan 2006 20:55:19 -0600

    bulba wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w wiadomości

    > a gdzie jest w przepisach o tymczasowosci?
    w umowie o unikaniu podwójnego opodatkowania.
    Jeżeli zamiar wyjazdu był tymczasowy to cieżko mówić o przenoszeniu
    ośrodka interesów życiowych.

    > a jak ja zamierzam na 10 lat do anglii wyjechac i zabieram ze soba wszystko!
    > a po 10 latacg wracam i przywoze wszystko z powrotem? osrodek interesow
    > zyciowych moge sobie przenosic ile mi sie podoba! i nie mowie w tym momencie
    > o kreceniu, tylko o stanie faktycznym! i przenaszac osrodek nie musze sie
    > pozbywac wlasnosci w polsce...

    możesz przenosić.
    Z tym, że o ile żonę i dzieci zostawisz w Polsce, weekendy będziesz
    spędzał w Polsce, to żaden US nie uzna tego za przeniesienie ośrodków
    życiowych za granicę.
    Jeśli tak jak piszesz zabierasz wszystko, to oczywiście masz rację.

    Nawiasem mówiąc, to centrum ośrodków życiowych będzie kiedyś niezłą
    draką jak tylko któryś "anglik" będzie miał ochotę na zapłacenie dobremu
    prawnikowi.