  • 1. Data: 2005-02-08 07:14:33
    Temat: Pracownik chory po raz pierwszy :))
    Od: rafal <r...@n...com.pl>

    Witam
    jestem poczatkujacym pracodowaca i trafilo mi sie wlasnie ze praconica
    jest chora w styczniu, od 19/01/2005 do 17/02/2005 .Wiem juz ze ja jej
    place chorobowe za ierwsze 33 dni.
    Ale jak teraz rozliczyc ZUS i jak zaksiegowac wypłate ?
    ( prowadze ksiazke przychodo i rozchodow )
    Podstawe ma 849, wiec podstawa do zaplacenia ZUS bedzie czesc
    przypadajaca na te pierwsze 18 dni pracy. Ale co z reszta ? Na pzostale
    dni wyliczam 80% ze sredniej zarobkow z ostatnich 6 miesiecy i ilosc dni
    choroby do konca miesiaca i na tej podstawie podstawe chorobowego ????

    I wpisac ( gratyfikant ) wyplate chorobowego przez pracodawce oraz RSA
    do zus ?? to bedzie ok czy cos mysle ??
    ( Nie jestem pewny jak dokladnie obliczyc ta podstawe do chorobowego ... )
    rafal

  • 2. Data: 2005-02-08 18:00:08
    Temat: Re: Pracownik chory po raz pierwszy :))
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia rafal <r...@n...com.pl>
    wystukał[a]:
    > jestem poczatkujacym pracodowaca i trafilo mi sie wlasnie ze
    > praconica jest chora w styczniu, od 19/01/2005 do 17/02/2005 .Wiem
    > juz ze ja jej place chorobowe za ierwsze 33 dni

    Tak, masz racje.

    > Ale jak teraz rozliczyc ZUS i jak zaksiegowac wypłate ?
    > ( prowadze ksiazke przychodo i rozchodow )

    ZUS - od wynagrodzenia chorobowego nie płaci się składek zus - jedynie
    zdrowotne. /zresztą program sam ci policzy/

> [...]
    > chorobowego przez pracodawce oraz RSA do zus ?? to bedzie ok czy
    > cos mysle ?? ( Nie jestem pewny jak dokladnie obliczyc ta podstawe

    A więc pokolei. Podstawa od dzisiaj nie z 6-ciu ale z 12-miesięcy.
    W program wpisujesz: najpierw w kalendarz - absencje zbiorowe: czas od
    19-01 do 17-02. Wyn. chorobowe - kod zus 331, 80% płatne, numer L4,
    podstawa z 12 miesięcy.
    +++++++
    Normalne wynagrodzenie za ten miesiąc będzie takie:
    za styczeń: 849/30=28,30
    28,30 * 13=367,90 zł
    849 - 367,90 = 481,10 - i to jest normalne wynagrodzenie za styczeń /tą
    przepracowaną część/

    w lutym będzie odpowiednio: 17*28,30 =481,10
    849 - 481,10 = 367,90 zł

    Te dane powinien program policzyć - w tym raczej się nie myli.
    ++++++++
    Przy liczeniu wypłaty sprawdź podstawę i chorobowe - czasami gratyfikant
    może się pomylić - warto sprawdzić.
    Sprawdzenie:
    - suma przychodu brutto z 12 mies /12
    - od tego co ci wyjdzie odejmij składki zusu - czyli 18,71%
    - to co wyjdzie podziel przez 30 - wydzie 100% dniówka
    - wynik pomnóż przez 80% - wyjdzie ci za 1 dzień chorobowego
    - pomnóż to przez ilość dni: czyli w styczniu 13, w lutym 17.
    ++++
    A resztę ci już program policzy. Tylko do tego zwolnienia będziesz
    musiał wydrukowac tzn asygnatę zastępczą : ZUS\Wydruki\Asygnata
    zastępcza A7 (?)

    Jak jakieś pyt. to na priva

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-02-08 19:06:32
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > W program wpisujesz: najpierw w kalendarz - absencje zbiorowe: czas od
    > 19-01 do 17-02. Wyn. chorobowe - kod zus 331, 80% płatne, numer L4,
    Od dzisiaj? A ten pracownik jest chory od 19 stycznia. Więc podstawa będzie
    chyba z 6 miesięcy.

    PawełJ

  • 4. Data: 2005-02-08 19:22:21
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia PawełJ
    > Od dzisiaj? A ten pracownik jest chory od 19 stycznia. Więc podstawa
    > będzie chyba z 6 miesięcy.

    Ano, faktycznie, jakoś 'umknął' mi ten fakt - skupiłam się na innych
    szczegółach.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-02-08 20:10:12
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:cub2jc$ohu$1@news.onet.pl...

    > Od dzisiaj? A ten pracownik jest chory od 19 stycznia. Więc podstawa
    będzie
    > chyba z 6 miesięcy.

    Nie jestem specjalistą od wynagrodzeń, ale na tzw. "podstawę" do
    wynagrodzenia chorobowego prawdopodobnie będzie się składać płaca
    zasadnicza 849 zł (obowiązujące minimalne wynagrodzenie) plus
    ewentualne premie i inne dodatki z okresu 6/12 poprzednich miesięcy.

    wa

  • 6. Data: 2005-02-08 20:22:22
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zasadnicza 849 zł (obowiązujące minimalne wynagrodzenie) plus
    > ewentualne premie i inne dodatki z okresu 6/12 poprzednich miesięcy.

    Jeszcze uzupełnienie: tak będzie jak napisałam w poprzednim poście,
    jeżeli pracownikowi od 01.01.2005 r. podwyższono płacę zasadniczą do
    kwoty 849 zł.

    Jeżeli pracownik otrzymywał tylko wynagrodzenie minimalne, to w
    związku z podwyżką wynagodzenia minimalnego podstawa do zdrowotnego
    będzie wynosić 849 zł.

    wa

  • 7. Data: 2005-02-08 20:35:30
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia wektor <w...@i...pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > Jeżeli pracownik otrzymywał tylko wynagrodzenie minimalne, to w
    > związku z podwyżką wynagodzenia minimalnego podstawa do zdrowotnego

    Tak, podstawa nie może być niższa niż minimum. Tylko że jeżeli ten
    pracownik nie ma 2 lat pracy, to wtedy może mieć odpowiednio 80-90%
    minimalnej. Ale najpierw trzeba by było wyliczyć ile wynosi podstawa -
    bo chyba ten pracownik miał jakieś premie? Jeżeli podstawa wyjdzie mniej
    niż min. wtedy się uzupełnia do najniższej.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #