  • 1. Data: 2005-02-07 22:37:10
    Temat: Ulga odsetkowa od wyższego kredytu: jak liczyć?
    Od: "Alter Ego" <a...@g...pl>

    Czy jakaś tęga głowa spośród piszących tu może mi podpowiedzieć, w jaki sposób
    mam rozliczyć ulgę odsetkową za 2004 rok? Instrukcja rozdawana przez US raczej
    wzmaga niż rozwiewa moje wątpliwości...
    Stan jest następujący:
    -kredyt na kwotę ok. 122000 CHF po kursie z końca 2003 roku (na złotówki to
    było ok. 356000, dokładnie nie pamiętam, 350000 poszło na konto developera,
    nadwyżka powyżej 350000 na mój rachunek)
    -faktura na zakup domu na 350000, z czego 40000 stanowił koszt zakupu działki
    -korekta faktury (ok. 12000 zwrócono)

    W programie PITy 2004 rubryka 27 PIT-O jest rozbita na kilka części:
    -kwotę zaciągniętego kredytu (to mogę sprawdzić, załóżmy, że wpiszę co do
    złotówki);
    -kwotę zapłaconych odsetek (to mam na zaświadczeniu z banku);
    -kwotę przeznaczoną na zakup działki (czyli 400000);
    -łączną kwotę wydatków poniesionych w związku z inwestycją - i tu zaczynają
    się schody. Bo o jaką kwotę chodzi? Kwotę kredytu, jakiego udzielił mi bank?
    Kwotę ostatecznego rozliczenia z developerem? A co z 9000, które zapłaciłem
    notariuszowi? Co z kosztami przyłącz? A może chodzi o kwotę rozliczoną z
    developerem pomniejszoną o koszt zakupu działki?

    To ostatnie wydaje mi się najprawdopodobniejsze - zakładając, że tak jest, czy
    to oznacza, że od 338000 mam odjąć 40000 za działkę, policzyć, jaki procent z
    tego stanowi 189000, czyli maksymalna stawka odliczeń, i przez taki procent
    pomnożyć faktycznie zapłacone odsetki?

    Pomocy, niech już dostanę te pieniądze z powrotem!!!

  • 2. Data: 2005-02-08 10:57:45
    Temat: Re: Ulga odsetkowa od wyższego kredytu: jak liczyć?
    Od: "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl>

    Użytkownik "Alter Ego" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > (...)
    >
    > Pomocy, niech już dostanę te pieniądze z powrotem!!!
    >
    > --

    Czy to PITy2004 NG! ? Może na forum (http://pit.dobry.pl) ktoś odpowie.

    M.K.