    From: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prad energia elektryczna a DG jaka za to kara ?!
    Date: Fri, 14 Jul 2006 14:39:50 +0000 (UTC)

    Ja <R...@w...pl> wrote:

    > wiadomo ze prowadzac DG (n.p. Onlineshop) w miszkaniu potrzebowalbym
    > dodatkowy licznik zuzycia pradu w innej taryfie.

    W swojej taryfie ENERGA (nie wiem jak to jest u innych dostawców)
    pisze o działalności handlowo-usługowej w wydzielonym pomieszczeniu.
    Nie wiem jak to dokładnie interpretują, ale wygląda na to, że jeśli
    pomieszczenie jest wydzielone (np. sklep) to trzeba, a jeśli jest
    równocześnie pomieszczeniem mieszkalnym (serwer w kuchni) to nie.

    > Zuzycie pradu do zaledwie 60kW miesiecznie.

    Jak rozumiem, 60 kWh miesięcznie czyli średnio około 83 W poboru mocy?
    Dość oszczędna serwerownia :)

    > b) Czy koszty instalacji kolejnego zega sa w stosunku do zuzycia sa nie za
    > duze ?

    Nie są małe - 126 zł + VAT za 1kW mocy przyłączanej. Opłaty stałe
    (abonament co miesiąc) też są proporcjonalne do mocy, więc trzeba
    wziąć niezbędne minimum.

    > c) Co bedzie jak nikomu nic nie powiem i sobie bede korzystal z tanszego
    > pradu ?

    Wziąć taryfę C12a (licznik dwutaryfowy szczyt/poza) a nie C11 - przy
    stałym poborze mocy przez całą dobę (serwery, UPS itp.) może wyjść
    nawet taniej. No i (skoro pytanie na grupie o podatkach) - faktury
    za prąd "firmowy" powinno dać się wpisać w KUP, chyba warto.

    > d) Jaka bylaby tak kara, jezeli cos takiego jest ?

    Ze strony organów podatkowych chyba żadna :)

    > Ale nwet jak to przeciez puste rozwizanie ?! przypuscmy ze mam ten drugi
    > licznik, i co z tego pociagne ile mi sie chce a reszte z n.p. taryfy nocnej
    > !!!

    Pewnie czytają grupy, namierzają po IP i już wiedzą komu odciąć ;)

    To już NTG, ale warto poprosić o licznik elektroniczny (są takie
    1-fazowe 2-taryfowe z wbudowanym zegarem), taki co na niego nie
    działają magnesy neodymowe, by być poza wszelkim podejrzeniem.
    Podobno jest to teraz częste, że jak zwykły mechaniczny licznik
    się uszkodzi (zawyża wskazania) i klient to zgłosi, to od razu
    jest podejrzany o magnesy i obciążany karami za kradzież energii.

    Marek