  • 1. Data: 2006-07-14 13:17:11
    Temat: Prad energia elektryczna a DG jaka za to kara ?!
    Od: "Ja" <R...@w...pl>

    Witam,

    wiadomo ze prowadzac DG (n.p. Onlineshop) w miszkaniu potrzebowalbym
    dodatkowy licznik zuzycia pradu w innej taryfie.
    Zuzycie pradu do zaledwie 60kW miesiecznie.

    Ale teraz pytania:

    a) Co zrobic , isc i powiedziec ze prowadze DG i chce placic wiecej za prad?
    b) Czy koszty instalacji kolejnego zega sa w stosunku do zuzycia sa nie za
    duze ?
    c) Co bedzie jak nikomu nic nie powiem i sobie bede korzystal z tanszego
    pradu ?
    d) Jaka bylaby tak kara, jezeli cos takiego jest ?
    e) A moze ci z elektraki sami sie dowiedza ze gdziestam ktos ma DG a placi
    nam 3 grosze mniej?

    P.s.
    Ale nwet jak to przeciez puste rozwizanie ?! przypuscmy ze mam ten drugi
    licznik, i co z tego pociagne ile mi sie chce a reszte z n.p. taryfy nocnej
    !!!

    Pozdrawiam
    czekam na informacje

  • 2. Data: 2006-07-14 14:09:38
    Temat: Re: Prad energia elektryczna a DG jaka za to kara ?!
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Ja napisał(a):
    > a) Co zrobic , isc i powiedziec ze prowadze DG i chce placic wiecej za
    > prad?

    To tez jest ciekawe. Znaczy do pradu "nieDG" ktos doplaca, a prad DG
    stanowi rzeczywista kwote wyprodukowania i dystrybucji?
    Same zielone swiatla dla tej DG ;)
    Wyruchac i zloic dupsko, ot naczelna zasada :)
    Kocham ten kraj

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510 skype: marcin.jm

  • 3. Data: 2006-07-14 14:39:50
    Od: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid>

    Ja <R...@w...pl> wrote:

    > wiadomo ze prowadzac DG (n.p. Onlineshop) w miszkaniu potrzebowalbym
    > dodatkowy licznik zuzycia pradu w innej taryfie.

    W swojej taryfie ENERGA (nie wiem jak to jest u innych dostawców)
    pisze o działalności handlowo-usługowej w wydzielonym pomieszczeniu.
    Nie wiem jak to dokładnie interpretują, ale wygląda na to, że jeśli
    pomieszczenie jest wydzielone (np. sklep) to trzeba, a jeśli jest
    równocześnie pomieszczeniem mieszkalnym (serwer w kuchni) to nie.

    > Zuzycie pradu do zaledwie 60kW miesiecznie.

    Jak rozumiem, 60 kWh miesięcznie czyli średnio około 83 W poboru mocy?
    Dość oszczędna serwerownia :)

    > b) Czy koszty instalacji kolejnego zega sa w stosunku do zuzycia sa nie za
    > duze ?

    Nie są małe - 126 zł + VAT za 1kW mocy przyłączanej. Opłaty stałe
    (abonament co miesiąc) też są proporcjonalne do mocy, więc trzeba
    wziąć niezbędne minimum.

    > c) Co bedzie jak nikomu nic nie powiem i sobie bede korzystal z tanszego
    > pradu ?

    Wziąć taryfę C12a (licznik dwutaryfowy szczyt/poza) a nie C11 - przy
    stałym poborze mocy przez całą dobę (serwery, UPS itp.) może wyjść
    nawet taniej. No i (skoro pytanie na grupie o podatkach) - faktury
    za prąd "firmowy" powinno dać się wpisać w KUP, chyba warto.

    > d) Jaka bylaby tak kara, jezeli cos takiego jest ?

    Ze strony organów podatkowych chyba żadna :)

    > Ale nwet jak to przeciez puste rozwizanie ?! przypuscmy ze mam ten drugi
    > licznik, i co z tego pociagne ile mi sie chce a reszte z n.p. taryfy nocnej
    > !!!

    Pewnie czytają grupy, namierzają po IP i już wiedzą komu odciąć ;)

    To już NTG, ale warto poprosić o licznik elektroniczny (są takie
    1-fazowe 2-taryfowe z wbudowanym zegarem), taki co na niego nie
    działają magnesy neodymowe, by być poza wszelkim podejrzeniem.
    Podobno jest to teraz częste, że jak zwykły mechaniczny licznik
    się uszkodzi (zawyża wskazania) i klient to zgłosi, to od razu
    jest podejrzany o magnesy i obciążany karami za kradzież energii.

    Marek

  • 4. Data: 2006-07-14 15:50:19
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    MarcinJM wrote:

> [...]
    > stanowi rzeczywista kwote wyprodukowania i dystrybucji?
    > Same zielone swiatla dla tej DG ;)
    > Wyruchac i zloic dupsko, ot naczelna zasada :)

    Bo prad do DG jest gestszy. Elektorny ochoczo merdaja ogonkami i
    wsszystkie sa w strojach roboczych. Nie to co leniwe elektrony do
    gotowania, prania i telewizji ;)

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 5. Data: 2006-07-14 17:13:26
    Od: hansolo <h...@g...pl>

    Dnia Fri, 14 Jul 2006 15:17:11 +0200, Ja napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale teraz pytania:
    >
    > a) Co zrobic , isc i powiedziec ze prowadze DG i chce placic wiecej za prad?

    NIE NIE jakby co to sami przyjda i wystawia pisemko z zaleceniami

    > b) Czy koszty instalacji kolejnego zega sa w stosunku do zuzycia sa nie za duze

    oczywiscie

    > c) Co bedzie jak nikomu nic nie powiem i sobie bede korzystal z tanszego
    > pradu ?

    NIC poki nie masz szyldu i innych oznak prowadzonej DG

    > d) Jaka bylaby tak kara, jezeli cos takiego jest ?

    Nie jestem pewien ale chyba korekta w/g cen taryfy C11/C12
    podajze pol roku wstecz

    > e) A moze ci z elektraki sami sie dowiedza ze gdziestam ktos ma DG a placi
    > nam 3 grosze mniej?

    Jak sie komus bedzie chcialo czytaj zalezalo abys mial klopociki

    w miom zakladzie powiedzieli mi ze jezeli na potrzeby
    DG jest zuzyeane mniej niz 50% calkowitego zuzycia to nie

  • 6. Data: 2006-07-14 19:14:18
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 14 lip o godzinie 16:39, na pl.soc.prawo.podatki, Marek
    Michalkiewicz napisał(a):

    > Nie są małe - 126 zł + VAT za 1kW mocy przyłączanej.

    Mówisz o opłacie za wydanie WTP?
    jeżeli tak to się zgadzam.
    Ale jeżeli masz namyśli opłatę przyłączeniową - to należy rozróżnić
    przyłącz kablowy, albo napowietrzny - to po pierwsze. A po drugie kablowy
    jest droższy i kształtuje sie na poziomie ok 105zł/kW. Napowietrzny jest
    tańszy. Drobne różnice w opłatach wystąpią wśród różnych Zakładów
    Elektroenergetycznych.

    > Opłaty stałe (abonament co miesiąc) też są proporcjonalne do mocy,

    Na czym opierasz swoją tezę?
    Pytam dlatego ponieważ nie masz racji - opłata stała /abonamentowa/
    uzależniona jest li tylko od licznika 1-f lub 3-f.

    > więc trzeba wziąć niezbędne minimum.

    A to już absolutne nieporozumienie co piszesz.
    Ma zamówić taką moc jaką potrzebuje a nie by ograniczyć koszty (zresztą to
    co napisałeś jest bzdurą) zamówić minimum.
    Należy obliczyć moc zainstalowaną, przyjąć współczynnik jednoczesności i
    dopiero wtedy zamówić moc i podpisać umowę przyłączeniową na podstawie
    otrzymanych WTP.

    > To już NTG, ale warto poprosić

    Książka życzeń? :P

    > Podobno jest to teraz częste, że jak zwykły mechaniczny licznik
    > się uszkodzi (zawyża wskazania) i klient to zgłosi, to od razu
    > jest podejrzany o magnesy i obciążany karami za kradzież energii.

    Wiesz że gdzieś dzwoni - tylko pytanie - w jakim kościele?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 7. Data: 2006-07-14 23:50:34
    Od: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid>

    Artur Ch. <s...@r...pbz> wrote:

    > Na czym opierasz swoją tezę?

    Na cenniku ENERGA Gdańsk (bo akurat z tej firmy korzystam, w innych
    może być inaczej), dla taryf C12 (skoro ma być dla DG) - składnik stały
    stawki sieciowej 3,63 zł/kW/m-c + abonament 4 zł/m-c (moja nieścisłość:
    "abonamentem" nazwałem sumę tych opłat), wszystko netto + VAT.

    > Pytam dlatego ponieważ nie masz racji - opłata stała /abonamentowa/
    > uzależniona jest li tylko od licznika 1-f lub 3-f.

    Tak jest (znowu - u mnie) dla taryf G. Dla C niestety składnik stały
    stawki sieciowej zależy od zamówionej mocy, jak wyżej.

> [...]
    > Należy obliczyć moc zainstalowaną, przyjąć współczynnik jednoczesności i
    > dopiero wtedy zamówić moc i podpisać umowę przyłączeniową na podstawie

    Z grubsza chodziło mi o to, by nie zamawiać "na zapas" dużo więcej
    mocy niż naprawdę trzeba, bo energii zużyje mało, a i tak zapłaci
    dużo wspomnianego wyżej składnika stałego stawki sieciowej. Mnie
    ostatnio nie pytali o moc zainstalowaną, tylko od razu ile zamawiam.
    Oczywiście zamówić za mało to też źle (bezpiecznik przed licznikiem
    długo nie wytrzyma), przepraszam jeśli niejasno się wyraziłem.

    > Wiesz że gdzieś dzwoni - tylko pytanie - w jakim kościele?

    By nie szukać daleko, dzwoni choćby w świeżym wątku zaczynającym się

    Wracając do tematu grupy - czy są jakieś szczególne pułapki na które
    trzeba uważać przy zaliczaniu energii w koszty DG i odliczaniu VAT?

    Marek

  • 8. Data: 2006-07-15 06:50:26
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 15 lip o godzinie 01:50, na pl.soc.prawo.podatki, Marek
    Michalkiewicz napisał(a):

    > By nie szukać daleko, dzwoni choćby w świeżym wątku zaczynającym się

    W archiwum znajdziesz te tematy (albo na .prawo) - morał jest taki że da
    się wykazać tym pracownikom energetyki błędy proceduralne. Choć nie opisał
    tego w przytoczonym przez Ciebie poście autor, to trzeba by dowiedzieć się
    czy po zdemontowaniu licznika "wadliwego" umieszczono go w *specjalnej
    torbie, worku* który jest odporny na działanie różnych pól, czy worek ten
    został zaplombowany itd itp.

    BTW - mam gdzieś archiwum z forum SEPu w tej materii - było tam kilka
    przypadków skutecznej obrony odbiorców przez zapędem zakładów
    elektroenergetycznych. Nie bez znaczenia postaje też fakt gdzie znajduje
    się układ rozliczeniowo-pomairowy (czy wewnątrz budynku czy na zewnątrz, na
    klatce schodowej etc ...

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423