    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prawidłowy program do KPiR
    Date: Tue, 30 Apr 2002 12:56:42 +0200

    Użytkownik Piotr K. napisał:
    > Ja krótko, nie ma i nie będzie programu, który uniemożliwia
    > wykonywanie zmian na zamkniętym okresie. To nie jest kwestia
    > wyłącznie programu, lecz również technologii przechowywania danych.

    A ja nie mówię o technologii tylko o czepialskich urzędnikach z US.
    Juz raz w firmie dostało nam się za niezamknięty bufor poprzedniego
    miesiąca, a było po 20. Konsekwencji nie było, ale zalecenie "żeby mi
    to było ostatni raz".
    Poza tym do zeszłego roku trzeba było co miesiąc drukowac ksiege i
    zestawienia (KH), a jak na wydruku pisało "zawiera dane z bufora" to
    się US czepiał.
    Gwoli wyjasnienia - trafił nam się kontroler w UKS który wiedział jak
    działa komputer :-))
    I o ile ja potrafię zmodyfikowac wydruk tekstowy, to dla większości
    znanych mi księgowych jest to niewykonalne.

    Nie o to chodzi.
    Chodzi o to czy program bez takich zabezpieczeń spełnia formalne
    wymogi ustawy.
    Nie o to, czy nawet średnio zdolny informatyk da radę je obejść, bo
    wszystko da sie obejść.

    > Zawsze można się do nich dobrać, pozostaje tylko odpowiedź na
    > pytanie jak ?
    Ja tez umiem jak trzeba obejśc te zabezpieczenia, i to bez grzebania w
    bazach danych, wykorzstując mechanizmy zawarte w samym programie.
    Troche to pracochłonne, ale efekt jest ten sam.

    > Dlatego uważam, że zabawy typu "zamknięty" i "otwarty" są wyłącznie
    > dla zbyt nerwowych użytkowników (księgowych)
    Nie bluźnij. :-) Te zabawy sa tylko i wyłacznie dla US. I tylko pod
    tym kątem rozpartujmy to zagadnienie.

    > i tak na serio powinno się wpisywać sumy do Księgi papierowej i
    > wypalać dane na CDR.
    Rozumiem że nie można sobie w razie czego wypalic CDR z nowymi
    danymi?? :-))) Ile kosztuje płytka, 2 złote?
    A poza tym sam mówiłeś że jak sie ktos uprze to i papierową książke
    przepisze.

    Chodzi mi o zgodnośc z przepisami, a nie o to czy sa mądre, głupie,
    wykonalne i czy tworzący je ludzie kiedykolwiek widzieli komputer.
    To temat na inna dyskusję. Ja muszę życ z takim prawem jakie jest i
    nie podkładać się głupio. Znajdzie się milion innych rzeczy do ktorych
    US może sie czepic, niech to nie będzie bufor w programie do KPiR.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl