  • Data: 2006-01-10 15:14:01
    Temat: Re: Prawo, podatki i dywidendy - długie i skomplikowane
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 09-01-2006 22:50, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > "normalnie" :]
    > Będziesz po mnie krzyczeć, ala ja tyko skromne KPiR prowadzę
    > więc nie wiem czy dla przychodów które są POZORNE (wyłącznie
    > dla celów podatkowych, a nie ma ich ani teraz ani w przyszłości
    > dla celów rachunkowych) nie prowadzi się jakichś mądrych kont.
    > W sumie to głównie prowokuję księgowych ;)
    > Musi wyjść tak że wartość aktywów nie rośnie a podatek zapłacic
    > trzeba :[

    dywidendy są faktycznie od zysku faktycznego, nie podatkowego, więc może
    zaistnieć brak uwzględnienia owych kosztów ( spisania nalęzności) jako
    kup, natomiast bilansowo one mogą się pojawić
    problemem jest tylko uchwała wspólników, zgodnie z którą owy zysk miał
    być podzielony pomiędzy nich w sytuacji, w której wiadomo było że
    pieniędzy nie ma i nie wiadomo czy będą - same "mądre konta" zatem
    niewiele dadzą, ponieważ będą one stanowiły koszty bilansowe roku
    bieżącego - dywidenda jest za ubiegły