    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prawo, podatki i dywidendy - długie i skomplikowane
    Date: Wed, 11 Jan 2006 10:01:08 +0100

    Dnia 10-01-2006 23:48, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > To prawda.
    > Chodzi jednak o to że w momencie niewypłacenia odsetki
    > stanowią przychód podatkowy.

    oczywiście, ten temat uznałam za jasny w prostocie wszelkich ustaw;>

    > Może być tak, że dywidenda należy się z mocy umowy i uchwałą nic się
    > nie da zrobić. Oczywiście również może być tak jak piszesz.

    nie może - walne zgromadzenie musi podjąć uchwałę, co z zyskiem. ARt.190
    mówi, że wspólnik ma prawo do udziału w zysku i przeznaczonym do
    podziału uchwałą. Inna sprawa, o że o ile umowa spółki nie stanowi,. a
    wspólnicy( co poniektórzy) nie zgadzają się co do zatrzymania zysku, bo
    coś tam, pozostaje droga o unieważnienie takiej uchwały - ale nie
    przerabiałalm tego praktycznie, więc to tylko z "poczytania"

    musi zaliczyć w przychód
    > *podatkowy* wartość odsetek. Bo ich nie wypłaca (jak *wypłaci*
    > to oczywiście *nie musi*, wtedy dla odmiany musi policzyć udziałowcom
    > PIT od dochodu i go odprowadzić jako płatnik, tak czy siak podatkiem
    > dostanie w łeb :)).

    alez ja się na to nie buntowałam,
    mało tego, ja nawet w swojej wypowiedzi nie odnosiłam się do tego
    zagadnienia;)
    ja tylko poruszyłam kwestię rozdzielenia zysku spółki od dochodu
    podatkowego;-)

    > Bilansowo prawdopodobnie (ale ja się nie znam więc tu już gdybam)
    > powinna mieć jednocześnie wypłatę (dywidendy) i wpłaty (pożyczki)

    ale dlaczego?
    spółka nie wypłaca bo z rękawa nie chce sie sypać
    dlaczego tworzyć papierki, które nie poświadczałyby stanu faktycznego?
    poza tym od takiej umowy spólki trzeba albo PCC zapłącic, albo wykazać
    że to na działalność
    czyli jak dla mnie zbędna i czasochłonna papierkologia

    > oraz wirtualną wpłatę (przychód z nieodpłatnego świadczenia czyli
    > owe wirtualne odsetki od przymusowej pożyczki) która jest wyłącznie
    > podatkowa - bo faktycznie nic nie wpływa.

    i tu się zgadzam
    ale tylko wirtualne odsetki od nieodpłatnego świadczenia, jakim stanie
    się niewypłacona dywidenda

    > No to pytaniem jest "jak to powtykać do papierów" :)

    no właśnie próbuję wymysleć.......na chwilę obecną wydaje mi się, że
    należy to zrobić pozabilansowo - tylko przy obliczaniu podatku
    potraktować to jako przychód.

    ale ciekawy temat, fakt;-)

    g.