    From: "Cavallino" <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prawo przeciw nam
    Date: Sat, 1 Jan 2005 12:31:05 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@liese.tinet.pl

    > On Fri, 31 Dec 2004, Cavallino wrote:
    > [...]
    >
    > Nie.

    A jednak tak.

    > Szkodliwe jest *istnienie* owych złomów na drodze.

    Dokładnie.

    > IMO to samo dotyczy "złomów" - nie ma ZNACZĄCEJ różnicy czy tych
    > "średnio złomowych" będzie 5% czy 20% - tak i tak będą jakoś dokuczliwi.

    Sama ilość aut na drodze już jest dokuczliwa.
    Nadprogramowy milion w 2004 jest widoczny, czy tego chcesz czy nie.

    > Liczą się najbardziej te "zupełne złomy"...

    Nie - liczą sie wszystkie złomy.

    > Nie będzie.

    To już zależy od kryteriów....

    > Jak wystąpi DOSTRZEGALNA różnica w jakości użytkowania dróg
    > ze względu na złomy - to w końcu ktoś zabierze sie za to za
    > co potrzeba czyli kontrolę techniczną.

    W Polsce?
    Marzenie ściętej głowy...
    Nikt się nie zabiera, ani za złomy, ani za drogi o tym samym statusie.

    > Jak dla kogo.
    > Siedząc w Tico który jedzie z przeciwka wolałbym coś "lżejszego"
    > z odpadniętm kołem (wyleci sobie na pobocze i już) niż maszynkę
    > której kierowca pewien swego wjedzie czołowo...

    A ja wolałbym żeby tego kogoś nie było, bo nie było go stać na zakup
    "nie-złoma".

    > ...dobrze ci się widzi :)
    > Oponuję przeciw jakimkolwiek "doopodatkowaniom".

    Tyle że ten podatek ma być "zamiast" obecnej akcyzy.
    Ma dotyczyć wszystkich aut - nowych i starych.
    Ma nie być uzależniony od ceny auta - czyli kombinacje z fakturami odpadną.
    No i ma spowodować premiowanie podatkowe aut nowszych.
    W efekcie nowe i prawie nowe powinny nawet stanieć.