    From: castrol <j...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Preferencyjny ZUS - ciekawe pytanie
    Date: Thu, 17 Sep 2009 06:16:01 -0700 (PDT)

    On 17 Wrz, 14:40, Herald <h...@o...eu> wrote:

    > http://www.kobietaiprawo.pl/urlop-wychowawczy1.html
    > Zastanawia mnie w tym artykule zdanie:
    > //
    > Pracownik, który prowadzi własną działalność gospodarczą nie jest
    > uprawniony do urlopu wychowawczego.

    Chyba sie cos komus pomerdalo w tym artykule :)
    Chodzi o to, ze przy prowadzeniu dzialalnosci na pewno nie przysluguje
    urlop wychowawczy, natomiast nie widzialem nigdzie zadnego zakazu
    zabraniajacego prowadzenia DG czy innej pracy zarobkowej podczas
    przebywaniu na urlopie wychowawczym.

    Zreszta zamiast czytac cos na jakis podejrzanych stronach mozna
    zajrzec do zrodla czyli do KP:
    Art. 1862.
    § 1. W czasie urlopu wychowawczego pracownik ma prawo podjąć pracę
    zarobkową u dotychczasowego lub innego pracodawcy albo inną
    działalność, a także
    naukę lub szkolenie, jeżeli nie wyłącza to możliwości sprawowania
    osobistej opieki nad dzieckiem.

    Sam kodeks pracy zezwala na podjecie pracy zarobkowej badz innej
    dzialalnosci.