  • Data: 2004-06-23 12:11:47
    Temat: Re: Problem z VAT i deklaracja VAT-7
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maddy" napisała:

    > Nasuwa mi się to samo pytanie.
    > Bo i ile była (była, bo TK właśnie ten przepis zakwestionowal) podstawa
    > do twierdzenia że jeżeli towar/usługa jest zwolniona z VAT o sprzedawca
    > VAT naliczy to kupujący nie ma prawa o odliczenia. Tyle że to dotyczyło
    > konkretnie sytuacji zwolniony - opodatkowany a nie sytuacji w której
    > stawka jest nieprawidłowa ale towar nie jest zwolniony z VAT.
    >
    > Skoro ustawodawca raczył szczegółowo okreslic że w sytuacji gdy
    > sprzdedajemy towar zwolniony i naliczamy VAT kupujący nie ma prawa do
> [...]

    IMHO wynika to z
    § 14 ust. 2 pkt. 4b
    rozporządzenia ministra finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie
    wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U.
    Nr 97, poz. 970 )
    " W przypadku gdy: [ ] wystawiono faktury, faktury korygujące lub dokumenty
    celne: podające kwoty niezgodne ze stanem faktycznym, [ ] - faktury te i
    dokumenty celne nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz
    zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego."

    Kwoty podatku i wartośc sprzedaży netto, na fakturze z zastosowaną stawką
    5% gdy miała byś zastosowana stawka 3%, na pewno nie są prawidłowe.
    Jeżeli nie dotyczy to tych kwot, to jakich dotyczy ? . Tylko wartości
    brutto ?
    Być może wyciągnąłem z tego zapisu zbyt daleko idące wnioski ?

    pozdrawiam
    Ryszard