    From: "Futro" <k...@W...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Problem z kosztami uzyskania w umowie-zleceniu
    Date: 5 Nov 2003 11:43:29 +0100

    > Znaczy: kupujesz kalendarze, powiedzmy, "blankietowe" i wpełniasz
    > je swoją grafiką czy coś w tym stylu ? Bo dość trudno zrozumieć
    > co z nimi robisz :), literalnie wyglądało jakbyś je projektował
    > dla potrzeb drukarni uprzednio je w sklepie kupując :]

    Rzeczywiscie napisalem tak, ze ciezko dojsc, wiec jeszcze raz - prowadze
    dzialalnosc typu agencja reklamowa. Mam wiec jakiegos klienta, ktory zamawia u
    mnie kalendarze razem z projektem. Ja wykonuje projekt i przesylam go do
    drukarni, ktora na moje zlecenie je drukuje i przysyla do mnie. Potem ide z
    tymi kalendarzami do klienta i wreczam je mu, a on placi stawke jaka
    ustalilismy w umowie-zleceniu.

    > Zależy kto je kupuje. To tak dla jasności: jeśli kupujesz
    > je ty, będąc zwolniony z VAT, to kosztem jest cena brutto.
    > Jakbyś robił z "materiału powierzonego" i byłby to koszt
    > zleceniodawcy (firmy będącej płatnikiem VAT) - to netto,
    > ale byłby to *ich* koszt (i f-ra "na nich").

    Ja kupuje te kalendarze, wiec dla mnie koszt to cena brutto,

    > Ty prezentujesz mu rachunek w stylu:
    > +++++
    > Należność:           2000 zł
    > Koszty uzyskania:    1000 zł
    > oświadczam że jestem w posiadaniu dowodów poniesienia kosztów
    > zgodnie z art.22.10 ustawy o podatku dochodowym
    > Zaliczka 20%:         200 zł
    > Do wypłaty:          1800 zł
    > -----

    Dzieki za przykladowy rachunek.

    Szkoda tez, ze zleceniodawca pozna koszt zakupu materialow ponoszony przeze
    mnie. Mam nadzieje, ze sie nie rozmysli ;)

    Pozdro i wielkie dzieki za odpowiedz
    Artur