    From: "Kama" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Problem z pierwszym urlopem
    Date: Sun, 6 Apr 2003 21:46:17 +0200

    Użytkownik "Edek" <e...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:b6ha79$nbu$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witajcie
    > Mam problem z wyliczeniem limitu urlopu pracownikowi
    > rozpoczął on pracę w lipcu 2000 i pracował do marca 2001 i po 6 miesiącach
    > nabył prawo do 9 dni urlopu zaliczkowego - wykorzystał z tego 5 dni
    (wynika
    > ze świadectwa pracy). Po 2 latach przerwy tj od 1 marca 2003 został
    > zatrudniony i nabywa prawo do 18 dni od czerwca czy powinno się mu
    potrącić
    > tamten urlop zaliczkowy z 2001 roku, bo te 5 dni było z tych 18 do których
    > nabywa prawo teraz ?
> [...]

    Pierwszy urlop rzadzi sie swoimi prawami, innymi niż kolejne. Twój pracownik
    nabędzie prawo do pierwszych 18 dni urlopu po przepracowaniu pierwszego
    roku, czyli od czerwca 2003. Nastepny urlop bedzie mu przysługiwac od
    01.01.2004 w pełnym wymiarze. Za czas lipiec do grudzień 2003 nic mu nie
    przesługuje, tak mówi kodeks pracy, bo prawo do kolejnego urlopu będzie miał
    dopiero od początku kolejnego roku kalendarzowego.