  • 1. Data: 2003-04-03 12:42:03
    Temat: Problem z pierwszym urlopem
    Od: "Edek" <e...@b...pl>

    Witajcie
    Mam problem z wyliczeniem limitu urlopu pracownikowi
    rozpoczął on pracę w lipcu 2000 i pracował do marca 2001 i po 6 miesiącach
    nabył prawo do 9 dni urlopu zaliczkowego - wykorzystał z tego 5 dni (wynika
    ze świadectwa pracy). Po 2 latach przerwy tj od 1 marca 2003 został
    zatrudniony i nabywa prawo do 18 dni od czerwca czy powinno się mu potrącić
    tamten urlop zaliczkowy z 2001 roku, bo te 5 dni było z tych 18 do których
    nabywa prawo teraz ?
    Moim zdaniem tak, ale nie jestem pewna
    z góry dziękuje za opinie
    pozdrawiam
    Edyta

  • 2. Data: 2003-04-04 14:15:38
    Temat: Re: Problem z pierwszym urlopem
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Edek" <e...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze świadectwa pracy). Po 2 latach przerwy tj od 1 marca 2003 został
    > zatrudniony i nabywa prawo do 18 dni od czerwca
    czemu od czerwca?
    czy powinno się mu potrącić
    > tamten urlop zaliczkowy z 2001 roku, bo te 5 dni było z tych 18 do których
    > nabywa prawo teraz ?
    Urlop rozlicza się "rokowo" np. do 31 marca 2001 rozlicza się urlop za rok
    2000. Nie ma możliwości rozliczania urlopu np. z 2001 roku w roku 2003.
    Skoro został zatrudniony 1 marca 2003 roku po dwuletniej przerwie to urlop
    przysługuje mu na nowo (proporcjonalnie do przepracowanego okresu).
    Potrącić 5 dni urlopu za 2001 rok w roku 2003? Na pewno tak?
    Agata

  • 3. Data: 2003-04-05 13:35:29
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

> [...]
    potrącić
    > tamten urlop zaliczkowy z 2001 roku, bo te 5 dni było z tych 18 do których

    Ja bym potrącił te 5 dni wykorzystane w 2001 roku, a nawet 9 dni. Należały
    się one pracownikowi
    od zeszłego pracodawcy, nie od Ciebie. Odchodząc powinien dostać ekwiwalent.
    W czerwcu będzie miał prawo do drugiej połowy z 18 dni. Czyli w 2003
    dostanie urlopu 9 dni
    a kolejny urlop (18 czy już 20 dni) zostanie przyznany 1.1.2004
    W innej odpowiedzi jest mowa o "rokowym" rozliczniu urlopów, lecz urlop
    pierwszy rządzi sie swoimi
    prawami i liczy się pierwszy przepracowany rok, ale nie kalendarzowy, tylko
    odcinki czasu, które się na niego
    składają.

    Odpowiedzi nie jestem pewien na 100% a to z powodu zagmatwania w
    skomplikowanych przypadkach
    i braku jednoznacznych wskazań rozwiązań takich sytuacji.
    Ale tak będę liczył urlop pracownika - mojego kolegi z pracy.

    Jeśli ktoś się nie zgadza z moją odpowiedzią i konstruktywnie mnie poprawi,
    to będę wdzięczny.

    Thomasson

  • 4. Data: 2003-04-06 19:46:17
    Od: "Kama" <k...@i...pl>

> [...]
    potrącić
    > tamten urlop zaliczkowy z 2001 roku, bo te 5 dni było z tych 18 do których

    Pierwszy urlop rzadzi sie swoimi prawami, innymi niż kolejne. Twój pracownik
    nabędzie prawo do pierwszych 18 dni urlopu po przepracowaniu pierwszego
    roku, czyli od czerwca 2003. Nastepny urlop bedzie mu przysługiwac od
    01.01.2004 w pełnym wymiarze. Za czas lipiec do grudzień 2003 nic mu nie
    przesługuje, tak mówi kodeks pracy, bo prawo do kolejnego urlopu będzie miał
    dopiero od początku kolejnego roku kalendarzowego.