  • 1. Data: 2005-11-22 20:05:05
    Temat: Problem z wpisem lokalu
    Od: "Michał" <m...@i...pl>

    Witam serdecznie.
    Mam problem z wpisem lokalu.

    Sytuacja wygląda następująco:

    Planuję założyć działalność gospodarczą w domu.
    Na druku "Zgłoszenie" mam podać Miejsce zamieszkania, a następnie miejsce
    wykonywania działalności gospodarczej.

    Moja sytuacja wygląda następująco.

    Jestem zameldowany w lokalu przy ulicy X,
    a mieszkam i planuję prowadzić DG w lokalu na ulicy Y (w tym samym mieście).

    Czy mogę wpisać w punkcie "miejsce wykonywania działalności gospodarczej"
    jako lokal Y ?

    Prawo do lokalu Y ma wyłącznie mój ojciec.
    Jak mam to zrobić aby było dobrze ?

    Proszę o pomóc, Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2005-11-23 08:29:33
    Temat: Re: Problem z wpisem lokalu
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Michał wrote:

> [...]
    >
    > Moja sytuacja wygląda następująco.
    >
    > Jestem zameldowany w lokalu przy ulicy X,
    > a mieszkam i planuję prowadzić DG w lokalu na ulicy Y (w tym samym

    Nie ma znaczenia gdzie jesteś zameldowany. Masz podać rzeczywisty adres
    zamieszkania.

    > Czy mogę wpisać w punkcie "miejsce wykonywania działalności
    > gospodarczej" jako lokal Y ?

    Oczywiście tak.

    > Prawo do lokalu Y ma wyłącznie mój ojciec.
    > Jak mam to zrobić aby było dobrze ?

    Umowa użyczenia.

  • 3. Data: 2005-11-26 09:41:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Nov 2005, jureq wrote:

    > Umowa użyczenia.

    ...trzeba pamiętać że wtedy wisi nad korzystającym zapis: "a koszty
    *związane z lokalem* nie stanowią kosztu uzyskania przychodu".
    Nie ma rozróżnienia kto je ponosi.
    IMO trzeba co najmniej brać pod uwagę iż wszelkie wydatki które
    uważa się za "związane z lokalem" nie będą 'odliczalne'...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)