    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "Produkcja" komputera - jak ksiegowac podzespoly?
    Date: Mon, 7 Jan 2002 12:08:23 +0100

    "Bad Moon" <b...@i...pl> wrote in message news:a19smt$10h$1@news.tpi.pl...
    > : Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl
    > : > napisał
    >
    > : > Wszystkie komputery to PC to "skladaki".
    > : > Nie widze analogii.
    >
    > Analogia jest taka, ze na tej zasadzie rowniez wszystkie samochody to
    > skladaki. Tylko jedne sa skladane w fabryce, ktora przestrzega
    odpowiednich
    > norm (ISO itp...),

    Prosze mnie ne rozsmieszac z tym ISO.

    Kupa biurokracji nie pomoze w przykreceniu 10 (okolo) srubek, i paru rownie
    prostych czynnosci.

    "Krzywa wannowa" awaryjnosci sprawia, ze sprzet zlozony z czesci solidnego
    producenta
    psuje sie "od razu", albo "wcale" (wcale - bo 5 letni komputer to juz ne
    komputer).

    > a inne w "garazo-warsztatach" i te drugie wlasnie zwyklo
    > nazywac sie skladakami. TO JEST WLASNIE ANALOGIA, KTOREJ NIE POTRAFISZ
    > DOSTRZEC.

    To, co POTRAFIE moze osadzalby Pan bardziej rozwaznie.

    GDYBY montowanie samochodu polegalo na przykreceniu kol (16 srub)
    i foteli
    samochody "skladane" bybyby rownie dobre jak fabryczne (w fabryce
    ktora zgodnie ISO 2000 te kola i fotele przykreca).

    Kpputer przy ktorym pisze zostal zkozony z ok 10 podzespolow
    1. Plyta
    2. Obudowa z zasilaczem
    3. Karta grafiki
    4 Karta sieciowa
    5. Stacja dyskietek
    6. Stacja dyskow
    7. CDR
    8 DDR
    9 Procesor
    10 Wentylator.

    Analogia bylaby dobra, gdyby Pan twierdzil, ze jesli przewodu zasilajace:
    1. Lodowke
    2. Pralke
    3. telewizor
    4. zelazko
    5. Mikrofalwke
    6 Toster,
    7 Zmywarke,
    8, Radio
    9 telefon
    10 zamrazarke.

    Wetknie mi w gniazdka w domu ekipa z firmy dzialajacej zgodnie z ISO
    To beda dzialaly lepiej, nizby to zrobil zaprzyjazniony sasiad.

    Czy jak ktos chce podlaczyc klawiature i myszke,
    to tez lepiej firme z ISO wynajac, czy mozna samemu ?

    > Bad Moon

    Boguslaw.

    Mam w Katedrze ponad 100 komputerow.
    ZADEN nie jest "markowy" i naprawde nie ma z nimi klopotow.

    Boguslaw