  • 1. Data: 2004-07-26 07:08:05
    Temat: Próg podatkowy w 2004r
    Od: Szpaq<n...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanie jaki jest próg podatkowy między 19% a 30% w roku
    2004?

    Tzn ile moge zarobic maksymalnie w 2004r aby "nie wejsc" do skali
    30%?

    Prosze o podanie czy chodzi o kwote brutto czy netto.

    Pozdrawiam
    Szpaq

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-07-26 07:37:18
    Temat: Re: Próg podatkowy w 2004r
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Szpaq" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Mam pytanie jaki jest próg podatkowy między 19% a 30% w roku
    > 2004?

    37024 pln

    > Tzn ile moge zarobic maksymalnie w 2004r aby "nie wejsc" do skali
    > 30%?

    To zależy:

    0. UoP, czy DG
    1. czy masz inne dochody - bo masz jedną kwotę wolną od podatku
    2. czy i od jakiej podstawy płacisz składki społeczne - bo odliczasz je od
    dochodu
    3. czy i od jakiej podstawy płacisz składki zdrowotne - bo odliczasz je od
    podatku (a może kilka tytułów do zdrowotnego? )

    Na przyszłość sprawdź ostatnio najbardziej 'oblegane' hasło grupy "WRÓŻKA"
    ;-)

    > Prosze o podanie czy chodzi o kwote brutto czy netto.

    Jeżeli jesteś vatmanem - netto.
    Jeżeli UoP - dochód

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-07-26 07:44:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Łukasz Kaliński napisał:

    > To zależy:

    Nie zalezy. Próg dotyczy kwoty dochodu stanowiącego bezpośredno podstawę
    opodatkowania - po wszystkich odliczeniach od dochodu, w tym kosztów i
    składek.
    A odliczenia od podatku nie mają żadnego związku z przypisanym progiem
    podatkowym.

    > Jeżeli jesteś vatmanem - netto.
    > Jeżeli UoP - dochód

    Ała.. boli.. są przeciez jakies granice... opamiętaj się.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-07-26 10:28:18
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik <n...@o...pl>
> [...]
    > 2004?
    > Tzn ile moge zarobic maksymalnie w 2004r aby "nie wejsc" do skali

    a wiesz jak się liczy podatek ?:)
    może nie warto zadawać takich pytań

    30% płacisz tylko od kwoty ponad próg - więc jeśli zarobisz 1 zł ponad próg
    to podatek 30% zapłacisz tylko od tej złotówki

    oczywiście w przybliżeniu, bo nasz system podatkowy jest nieco skomplikowany

    polecam www.infor.pl/kalkulatory

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 5. Data: 2004-07-26 10:51:41
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    > składek.
    > A odliczenia od podatku nie mają żadnego związku z przypisanym progiem

    Próg, owszem, ale pytanie dotyczyło 'zarobku' - a to może być różnie
    rozumiane przez różne 'zawody'.

    A jak zinterpretujesz następującą sytuację:
    Umowa o pracę, wypłata pensji 4.000 miesięcznie na 'rękę', opłaca za siebie
    np. szkołę i remontuje mieszkanie.
    Na pytanie 'ile zarabiasz' ww. osobnik odpowie: 4000 zł, a nie: 'po
    uwzględnieniu ulgi remontowej i dokształceniowej 3752'.

    ;-))

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński