  • 1. Data: 2004-07-26 06:18:50
    Temat: TaxFree - zakup w Niemczech
    Od: "SM" <s...@n...pl>

    Witam,
    będę niedługo w Berlinie i zastanawiałem się nad kupnem aparatu cyfrowego
    korzystając z TaxFREE. Czy to jeszcze funkcjonuje? Czy jeśli Niemcy zwrócą
    VAT to muszę go zapłacić na granic w Polsce? Jak to się organizacyjnie
    załatwia?

    pozdr.
    Slawek

  • 2. Data: 2004-07-26 06:29:16
    Temat: Re: TaxFree - zakup w Niemczech
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    SM <s...@n...pl> wrote:
> [...]
    > korzystając z TaxFREE. Czy to jeszcze funkcjonuje? Czy jeśli Niemcy zwrócą
    > VAT to muszę go zapłacić na granic w Polsce? Jak to się organizacyjnie

    A jestes obywatelem kraju nienalezacego do UE
    i wywozisz aparat poza granice celne Unii?

    M.
    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org == |-

  • 3. Data: 2004-07-26 07:39:34
    Od: "SM" <s...@n...pl>

    Użytkownik "Marcin Bohosiewicz" <m...@e...kernel.pl> napisał w wiadomości
    > A jestes obywatelem kraju nienalezacego do UE
    > i wywozisz aparat poza granice celne Unii?

    No tak, ale ja pytam o podatek vat, nie o cło :)

    pozdr.
    Sławek

  • 4. Data: 2004-07-26 07:48:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik SM napisał:

    > Użytkownik "Marcin Bohosiewicz" <m...@e...kernel.pl> napisał w wiadomości

    > No tak, ale ja pytam o podatek vat, nie o cło :)

    I dostałes odpowiedź. Marcin co nieco o tym wie ;-)
    Jeżeli nie przekraczasz granic celnych to nie ma tax free bo to jest
    uproszczona forma rozliczania eksportu. A eksport to jest to co wywozisz
    poza GRANICE CELNE.
    Fakt że Ci sie granica celna kojarzy wyłącznie z cłem to juz Twój problem.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl