    From: "Cavallino" <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Program do pełnej księgowości?
    Date: Thu, 22 Feb 2007 15:38:41 +0100

    wiadomości news:

    > Sprzeciw. W moim poście zaznaczyłem:
    > "dla często używanego programu"

    Z mojego punktu widzenia bez sensu, nie jestem księgowym, więc często używam
    wielu programów.
    Zaleta że w każdym z nich robi się podobne rzeczy tak samo jest dla mnie
    niepodważalna, żadne przyzwyczajenia starych userów clippera tego nie
    zmienią.
    Wręcz przeciwnie - konieczność używania własnych (dla danego programu),
    egzotycznych skrótów klawiaturowych to dla mnie spory minus.

    > Oczywiscie dla programów używanych "nie na co dzień" myszkologia ma same
    > zalety. Ale jak dane operacje robi się raz-za-razem, to dostępność
    > PROSTYCH klawiszy sterujących w standardowych operacjach jest wręcz
    > krytyczna.

    Np. Insert na dodanie faktury, Esc na Anuluj, Enter na ok, czy Tab na zmianę
    edytowanego pola?
    W Optimie rzadko potrzeba czegoś więcej.
    Ale możliwości jest więcej, znacznie więcej.
    I to właśnie klawiaturą.

    > Ale ja nie odnosiłem się DOSa :)

    Ja też nie tylko - stąd nawias.

    > Problemem jest to, iż wiele programów *pod Windows* nie umożliwia użycia
    > skrótów klawiszowych do *wszystkich* operacja.

    Wszystkie lepsze mają.
    Tyle że zazwyczaj userzy nie mają o nich pojęcia, bo nikt na ekranie nie
    wyrypał wielkimi bukwami - F4 edycja.
    A zajrzenie do dokumentacji to poniżej ich godności.

    I płacze wtedy jeden z drugim jak to mu niewygodnie.

    >Dopóki takiego programu
    > używa się raz na dwa tygodnie można przeżyć, jak codziennie, to już
    > jest problem.
    > Pomijam taki szczegół jak zarzut "nieprzejrzystości" np. w odniesieniu
    > do Norton Commandera ;)

    i długich nazw plików.....

    To co było dobre lat temu naście, dziś już dobre nie jest.