  • 1. Data: 2007-02-21 13:48:37
    Temat: Program do pełnej księgowości?
    Od: "Dj.Graf" <6...@g...com>

    Witam,

    jaki program preferujecie do pełnej księgowości? Aktualnie ja
    korzystam z CDN Opt!ma, ale niezbyt się chwali mi go, gdyż jest nie
    dość, że pod windowsem, to jeszcze wszystko trzeba klikać myszką,
    kiedyś miałem program pt. "Ksiega Handlowa" pod DOS. Co proponujecie i
    w jakich cenach?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-02-21 14:15:04
    Temat: Re: Program do pełnej księgowości?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Dj.Graf" <6...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    >korzystam z CDN Opt!ma, ale niezbyt się chwali mi go, gdyż jest nie
    >dość, że pod windowsem, to jeszcze wszystko trzeba klikać myszką,

    To plus, a gdzie minusy?

  • 3. Data: 2007-02-21 14:37:15
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    > To plus, a gdzie minusy?

    klikanie tylko myszką to poważny minus - jak sie wprowadza mase dokumentów a
    program nie ma skrótów klaw. to rozumiem przedpiszce

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-02-21 14:40:18
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    >
    > klikanie tylko myszką to poważny minus - jak sie wprowadza mase dokumentów
    > a program nie ma skrótów klaw.

    Tyle że Optima ma skróty klawiaturowe, w większości miejsc.
    Co prawda nigdy nie próbowałem zupełnie bez myszy, ale prawdopodobnie da
    radę swobodnie obsłużyć ją bez niej.

    Co innego, że te skróty klawiaturowe trzeba znać, nie jest to np. F4 jak w
    dos-owskich bohomazach.

  • 5. Data: 2007-02-21 16:08:24
    Od: "Dj.Graf" <6...@g...com>

> [...]
    > radę swobodnie obsłużyć ją bez niej.
    >
    > Co innego, że te skróty klawiaturowe trzeba znać, nie jest to np. F4 jak w

    Ogólnie rzecz biorąc to Optima jest straszna, posiada bardzo wiele
    minusów, chociażby sam tryb księgowania jest czasochłonny, czy
    wpisywanie faktur do rejestru VAT. Następną wadą jest obciążenie
    systemu na którym pracuje tenże program. Co sądzicie na temat tego:
    http://www.lefthand.pl/pl/subsites/lefthand_fk/ ??
    A dos'owe "bohomazy" są o niebo lepsze niż windowsowe ;>
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2007-02-21 17:56:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Feb 2007, Cavallino wrote:

    > To plus, a gdzie minusy?

    Offtopicznie i dla porządku: dla często używanego programu "klikalność"
    jest poważną wadą, jeśli nie jest uzupełniona dobrze dobraną (lub
    w pełni konfigurowalną) możliwością użycia skrótów klawiszowych.
    Różnica szybkości obsługi klawiatury przez średnio sprawnego klawiszologa
    a obsługi myszy przez bardzo sprawnego klikacza jest dość drastyczna...

    pzdr, Gotfryd
    (już wiecie, dlaczego ciągle spod pine)

  • 7. Data: 2007-02-21 20:19:11
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w

    > Offtopicznie

    To i ja :)

    > i dla porządku: dla często używanego programu "klikalność"
    > jest poważną wadą, jeśli nie jest uzupełniona dobrze dobraną (lub
    > w pełni konfigurowalną) możliwością użycia skrótów klawiszowych.

    Rzekłeś.

    > pzdr, Gotfryd
    > (już wiecie, dlaczego ciągle spod pine)

    To spróbuj 40Tude... (Tak wiem, że to pod Windows) ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2007-02-22 07:32:53
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Dj.Graf" <6...@g...com> napisał w wiadomości news:

    >Ogólnie rzecz biorąc to Optima jest straszna, posiada bardzo wiele
    >minusów, chociażby sam tryb księgowania jest czasochłonny

    Tylko dla niedouczonego w kwestiach informatycznych księgowego, który po
    prostu nie rozumie co Optimie ma zapodać.
    Jak ktoś się prehistorycznie przyzwyczaił do ręcznego księgowania KAŻDEJ
    operacji i za chińskiego Boga nie chce zrozumieć, że można inaczej, to
    faktycznie - ma problem.
    Tyle że to problem z nim, a nie do końca z Optimą.

    >, czy
    >wpisywanie faktur do rejestru VAT.

    A co w nim takiego strasznego?
    U mnie wpisują studenci, po godzinie przeszkolenia i dają radę
    bezproblemowo.

    > Następną wadą jest obciążenie systemu na którym pracuje tenże program.

    Kolejna bzdura.
    U mnei Optima chodzi na AMD 800 Hhz, jednocześnie pracuje na tym samym
    kompie kilka innych, równie sporych programów i nie ma z tym większego
    problemu.

    Oczywiście w porównaniu do dos-owych bohomazów, nie pracujących na bazach
    danych, tylko na pojedynczych pliczkach wymagania ma większe, ale to dalej
    jest nic.
    Postępu nie zatrzymasz.

    >A dos'owe "bohomazy" są o niebo lepsze niż windowsowe ;>

    Polecam przeszkolenie w Windowsie, większość kłopotów odejdzie w niebyt.

  • 9. Data: 2007-02-22 07:35:35
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Różnica szybkości obsługi klawiatury przez średnio sprawnego klawiszologa
    > a obsługi myszy przez bardzo sprawnego klikacza jest dość drastyczna...

    Jak kto lubi.
    Jak dla mnie zastanawianie się w każdym programie z osobna, jakie klawisze
    obsługują jakie funkcje, w połączeniu z nieprzejrzystością interfejsu usera
    w dosowych (znakowych) programach, to porażka na całej linii, tempo żadne, a
    męczarnia wielokrotnie większa.

  • 10. Data: 2007-02-22 08:13:17
    Temat: [OT]Re: Program do pełnej księgowości?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-02-2007 o 08:32:53 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Kolejna bzdura.
    > U mnei Optima chodzi na AMD 800 Hhz, jednocześnie pracuje na tym samym
    > kompie kilka innych, równie sporych programów i nie ma z tym większego
    > problemu.

    Niemożliwe, wg dzisiejszych standardów bez Core2 ani rusz :)
    I pomyslec że ja mam Athlona 1,4 i Durona 1,2 i mogę uruchomić coś
    więcej niż kalkulator, chyba wcisnąłem turbo na obudowie ;)