    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Program do prowadzenia DG (MSP)
    Date: Wed, 11 Aug 2004 00:07:33 +0200

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 10. sierpnia 2004 13:02 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Artur Ch.:

    > Nie, nie wymagają nowego Excela. Problemy "przełomowe" które przytoczyłem
    > były w wersjach MF oznaczonej jako 8.xx a nie 6.xx - te współpracują z
    > Excelem bodajże od v4 poprzez 95, 97.

    A najnowsza? Chodzi mi o to, czy najnowsze wersje (które trzeba mieć, bo
    przecież są zmiany w przepisach) działają ze starszymi Excelami.

    > No comments.

    Niestety, taka prawda.

    > Chcesz powiedzieć żę arkusz kalkulacyjny, w tym przypadku Excel służy
    > tylko za podstawkę do MF?

    Sam w sobie nie, ale w wielu przypadkach jest niepotrzebny. Nie sądzę, żeby
    sam arkusz był silnie eksploatowany w biurach. Jest tam z czystego zbytku,
    głównie wynikającego z ,,mamy kradzione''.

    > To powiem Ci że mało widziałeś, skoro wywodzisz że nie ma wymagań w
    > postaci że taki a taki programik wymaga systemu linii NT.

    Linii NT owszem, ale księgowe raczej do nich nie należą. Ja nie spotkałem
    przynajmniej.

    > Ja nie miałem i nie mam zamiaru Cię przekonywać ani do Excela ani do MF -
    > po prostu odpowiedziałem tylko na zapytanie jednego z Grupowiczów.

    A ja nie zamierzam przekonywać Ciebie. Pokazałem argumenty przeciw.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)