    From: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prosze o pomoc
    Date: 20 Dec 2002 02:39:41 +0100

    Witam.

    Dnia 15 grudnia 2002 o godzinie (20:12:59) napisano:
    f> Otrzymalem do akceptacji umowe z moim kontrahentem. Jest w niej jeden
    f> artykul ktory jest w istocie petla nalozona na moja szyje.

    f> art 1.Gwarancja cen:
    f> Dostawca gwarantuje Nabywcy, że ceny zakupu na jego towary oferowane dla
    f> ZZZ nie s? wyższe od cen po jakich sprzedaje produkty innym klientom.
    f> W przypadku nie respektowania tego warunku, Dostawca zapłaci ZZZ kwotę równ?
    f> różnicy cen na wszystkie dostawy realizowane od pocz?tku obowi?zywania
    f> niniejszej umowy.

    f> Nie wiem jak wy, ale jest to sprytna pulapka zastawiona na mnie. Po pierwsze
    f> uzycie w pierwszym zdaniu dwoch sformulowan tj. raz towaru, a potem produktu
    f> sprawia ze mozliwosc interpretacyjna jest olbrzymia, w koncu ja na swoje
    f> produkty mam rozne ceny w zaleznosci chocby od uzytego opakowania.

    No to żądaj zmiany zapisow umowy. Niech bedzie ustalone jedno
    wyrazenie, np. towar. I dodaj, ze ceny nie beda wyzsze od cen
    produktow, ale o tych samych wlasciwosciach/parametrach - zeby nie
    bylo to niejasne.

    f> Wystarczy
    f> ze jakims cudem dostana fakture mojego innego klienta, ktory dostal to samo
    f> w innym gorszym opakowaniu i mi karza zaplacic ogromne sumy lub raczej
    f> odbija sobie od ich zobowiazan wobec mnie.
    f> Wydaje mi sie ze to musi byc sprzeczne z jakimis przepisami prawa, bo taki
    f> przepis w ogole uniemozliwia jakiekolwiek negocjacje i sztuke handlu.
    f> Niestety ja go nie znam, dlatego zwracam sie do Was z prosba o pomoc.

    KC dopuszcza swobode umawiania sie w takich sprawach, wiec nie licz na
    istnienie przepisow, na ktore mozesz sie powolac w swojej obronie. Po
    prostu musisz dogadac sie z nimi i tyle.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl