    From: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prosze o pomoc - kupno-sprzedaz samochodu
    Date: Sat, 12 Oct 2002 07:33:08 +0200

    napisał w wiadomości

> [...]
    > lub zwolnienie z VATu ! "z tytułu dokonania czynności" - czyli
    > IMHO przedmiotowo, a nie podmiotowo (płatność podmiotowa jest bez
    > znaczenia). Mało tego, US wcale nie był zdziwiony że jako płatnik
    > VAT chciałem zapłacić PCC, natomiast wyrzucili mnie :) z tytułu
    > za małek kwoty (poniżej progu PCC) kiedy próbowałem ;)
    > ++++
    > UoPCC 2.4 "jeżeli przynajmniej jedna ze stron z tytułu dokonania tej
    > czynności na podstawie odrębnych przepisów jest opodatkowana podatkiem od
    > towarów i usług lub jest zwolniona od tego podatku."

    No to sie zgadza. Przeciez sprzedaz samochodu jest "opodatkowana podatkiem
    od
    towarów i usług lub jest zwolniona od tego podatku".
    A autorka napisala, ze kupila od komisu.

    To wyjasnij mi jeszcze gdzie ja zrobilem blad.
    Sprzedalem (DG) samochod osobowy do komisu na podstawie umowy komisu.
    Dlaczego ani ja ani komis nie odprowadzilismy PCC od tej transakcji?
    A moze tylko nabywca, ktory otrzymal fakture VAT-Komis zaplacil PCC?

    Pozdrawiam,
    Karol