    From: Andrzej Solich <a...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przedawnienie
    Date: Thu, 18 Nov 2004 01:26:15 +0100

    On 18 Nov 2004 00:26:18 +0100, "Ona" <i...@p...onet.pl> wrote:

    >Po jakim czasie jest przedawnienie Płatności za fakturę jeśli wystawiłam
    >fakture 26.Pażdzernika do 24 grudnia 2002r i dotej pory Firma mi nie zapłaciła
    >to jak długo taka faktura jet ważna?

    Faktura ważna jest 5 lat, i nie ma to nic wspólnego z tym, czy ktoś ją
    zapłacił czy nie.

    Przedawnienie zdaje się 3 lata od terminu płatności. Po tym czasie nie
    możesz sądownie wyegzekwować należności, co nie oznacza, że nie możesz
    poprosić o jej zapłacenie ;-)

    >co się stanie z Firma która nie płaci za Faktury bo niema skąd na to brac niema
    >nic ?

    Najpierw sprawę oddajesz do sądu, tam uzyskasz nakaz zapłaty; dalej
    starasz się o kaluzulę wykonalności i masz 10 lat na ściągnięcie
    długu.

    Co znaczy, że firma nie ma nic? Jeśli to DG, właściciel odpowiada za
    zaciągnięte zobowiązania całym swoim majątkiem.

    Pozdrawiam
    AS