  • Data: 2012-12-21 23:57:45
    Temat: Re: Przedawnienie zobowiązań podatkowych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 21 Dec 2012, maruda wrote:

    > ... dopisałbym na górnym marginesie formularza, skserował, doręczył przez
    > kancelarię z potwierdzeniem na kopii i niech oni się martwą.

    Ale w przypadku podatku od spadków i darowizn jest przepis, czarno na
    białym: przedawnienie startuje od momentu, w którym podatnik się
    powołał.
    Termin przedawnienia NIE startuje z datą należności podatku od spadku
    wynikłą z prostego doliczenia terminu zapłaty do daty uprawomocnienia
    się spadku (pół roku w przypadku automatycznego przyjęcia spadku
    bez oświadczenia), zresztą w prostego powodu: podatnik mógł nie wiedzieć,
    że spadek lub jakaś jego część mu się należy.

    > P.S. - uważaj, bo...
    > podatki od zdarzeń w 2000 roku, które należało zapłacić w 2001 roku
    > przedawniają się 31.12.2006r. Jak masz pecha, to po prawie 7 latach od
    > zdarzenia. :)

    Ale to dochodowy :)
    Ze względu na zapis wyżej podatek spadkowy jest "trudnoprzedawnialny".
    Prapraprawnukowie amerykańskich polonusów wiszą polskiemu fiskusowi
    zaległe podatki od spadków :P

    pzdr, Gotfryd