eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzejście z ZUS-u ulgowego na standardowy: jak obliczyć wysokość składek? › Re: Przejście z ZUS-u ulgowego na standardowy: jak obliczyć wysokość składek?
    From: "gb" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przejście z ZUS-u ulgowego na standardowy: jak obliczyć wysokość
    składek?
    Date: Sun, 9 Sep 2007 20:21:54 +0200

    > 04 października 2005 r. rozpocząłem prowadzić DG. ZUS ulgowy (podstawa
    > wymiaru = 30% minimalnego wynagrodzenia).
    > 01.08.2007 r. wyrejestrowałem się (działalność sezonowa) z ubezpieczeń
    > jako ubezpieczony i płatnik składek (ZUS ZWUA i ZUS ZWPA).
    > Do ubezpieczeń chcę się zgłosić ponownie od 01 października 2007 r.
    > 1. Jak obliczyć składki na ubezpieczenia społeczne za październik 2007 r.?
    > Od 01 października do 03 października wg stawki ulgowej a potem wg stawki
    > standardowej? Jak to ująć w ZUS DRA?

    Osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą na podstawie przepisów
    o działalności gospodarczej lub innych przepisów szczególnych, które:
    rozpoczęły wykonywanie działalności gospodarczej nie wcześniej niż 25
    sierpnia 2005 r.,
    nie prowadzą lub w okresie ostatnich 60 miesięcy kalendarzowych przed dniem
    rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej nie prowadziły
    pozarolniczej działalności,
    nie wykonują działalności gospodarczej na rzecz byłego pracodawcy, na rzecz
    którego przed dniem rozpoczęcia działalności gospodarczej w bieżącym lub
    poprzednim roku kalendarzowym wykonywały w ramach stosunku pracy lub
    spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące w zakres wykonywanej
    działalności gospodarczej.

    Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne dla tych osóbstanowi
    zadeklarowana kwota, nie niższa niż 30% kwoty minimalnego wynagrodzenia w
    przypadajacym okresie rozliczeniowym

    a wg tego co klepnales to prowadziles dzialalnosc w okresie ostatnich 60
    miesiecy, co automatycznie wyklucza cie z tego grona i rozwiazuje twoj
    problem w zwiazku z wyliczeniem. tak przynajmniej to rozumiem ale
    sprawdzilbym to jeszcze na twoim miejscu dzwoniac lub udajac sie osobiscie
    do ZUS. bo mozliwe ze jakos to roznicuja i byc moze nie ma znaczenia
    nieciaglasc na nizszych skladkach, choc jednak obawiam sie ze nic z tego nie
    bedzie i chocbys mial jeden dzien przerwy - wyrejestrowania dzialalnosci -
    to placisz juz od 60%

    pozdrawiam
    gb