    From: Michał <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przekazanie akcyzy
    Date: Thu, 27 Dec 2007 18:30:20 +0100

    t...@o...pl wrote:

    > Witam
    >
    > Czy można jakoś przekazać akcyzę na konto innej osoby?
    > Konkretnie - kupiłem auto z Niemiec, zapłaciłem akcyze,
    > auto okazało sięnie tym na co wyglądało, więc je oddałem(na razie na
    > papierze - czekam na zwrot kasy)
    > zostając z zapłaconą akcyzą. Teraz jest inny kupiec na to auto,
    > i pyta się czy może dostać tą akcyzę i mi za nią zwrócić pieniądze.
    > Jeśli tak można bezkłopotliwie, to dla mnie pikuś - zaoszczędzi człowiek
    > kilka dni, ale pewnie nie ma tak prosto ?
    Temat w którym zadajesz pytanie jest ciężki i tak naprawdę jest ciężko
    zdobyć rzetelna informację nawet w urzędach;-) bo w naszym kraju niestety
    jest straszny bałagan w tym temacie. Jak kupiłeś od os.fizycznej i Ty
    sprzedajesz innej os.fizycznej auto jeszcze niezarejestrowane to ona też
    musi zapłacić akcyzę a Ty się po prostu możesz rozliczyć w US i do swojej
    ceny sprzedaży dodajesz koszt zapłaconej akcyzy do wartości auta.
    Przekazywanie akcyzy innej osobie jest mało prawdopodobne jeżeli nie
    prowadzisz dz.gosp. bo w dokumentach widnieją Twoje dane, także jak
    urząd komunikacji potraktuje taką rozbieżność w danych(twoje dane i dane
    kolejnego nabywcy :-)?)-ciężko to wyczuć,ale coś mi się wydaje, że możesz
    sobie "małego bigosu narobić",policz czy się opłaca?

    <M>