  • 1. Data: 2007-12-27 11:10:25
    Temat: Przekazanie akcyzy
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Witam

    Czy można jakoś przekazać akcyzę na konto innej osoby?
    Konkretnie - kupiłem auto z Niemiec, zapłaciłem akcyze,
    auto okazało sięnie tym na co wyglądało, więc je oddałem(na razie na
    papierze - czekam na zwrot kasy)
    zostając z zapłaconą akcyzą. Teraz jest inny kupiec na to auto,
    i pyta się czy może dostać tą akcyzę i mi za nią zwrócić pieniądze.
    Jeśli tak można bezkłopotliwie, to dla mnie pikuś - zaoszczędzi człowiek
    kilka dni, ale pewnie nie ma tak prosto ?

    pozdr
    tommyz

  • 2. Data: 2007-12-27 17:30:20
    Temat: Re: Przekazanie akcyzy
    Od: Michał <n...@p...onet.pl>

    t...@o...pl wrote:

> [...]
    > Jeśli tak można bezkłopotliwie, to dla mnie pikuś - zaoszczędzi człowiek
    > kilka dni, ale pewnie nie ma tak prosto ?
    Temat w którym zadajesz pytanie jest ciężki i tak naprawdę jest ciężko
    zdobyć rzetelna informację nawet w urzędach;-) bo w naszym kraju niestety
    jest straszny bałagan w tym temacie. Jak kupiłeś od os.fizycznej i Ty
    sprzedajesz innej os.fizycznej auto jeszcze niezarejestrowane to ona też
    musi zapłacić akcyzę a Ty się po prostu możesz rozliczyć w US i do swojej
    ceny sprzedaży dodajesz koszt zapłaconej akcyzy do wartości auta.
    Przekazywanie akcyzy innej osobie jest mało prawdopodobne jeżeli nie
    prowadzisz dz.gosp. bo w dokumentach widnieją Twoje dane, także jak
    urząd komunikacji potraktuje taką rozbieżność w danych(twoje dane i dane
    kolejnego nabywcy :-)?)-ciężko to wyczuć,ale coś mi się wydaje, że możesz
    sobie "małego bigosu narobić",policz czy się opłaca?

    <M>

  • 3. Data: 2007-12-27 17:38:30

    Dnia 27-12-2007 o 18:30:20 Michał <n...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > kolejnego nabywcy :-)?)-ciężko to wyczuć,ale coś mi się wydaje, że możesz
    > sobie "małego bigosu narobić",policz czy się opłaca?

    Nie, jeśli nie ma konkretnej prostej drogi z cyklu ja dam komuś świstek a
    ktoś mi odda akcyzę
    to gra jest nie warta świeczki. Także niech sobie płacą sami, ja swoją
    postaram się odzyskać.

    pozdr
    tommyz