    From: "mzb" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przekazanie komputera na potrzeby firmy
    Date: Sun, 28 Sep 2003 23:46:38 +0200

    Czesc

    Dzieki za szybka i wyczerpujaca odpowiedz.

> [...]
    > prostu nie ująłem drukarki która ewidentnie "była w uldze".

    > W którym miejscu zdania ? ;)
    > Formalnie ten zapis oznacza tak:
    > - możesz (powinieneś ?) policzyć całą wartość ŚT,
    > dajmy na to 1000 zł "czystych" elementów oraz
    > 200 zł elementów "odliczanych"
    > - wyznaczasz ratę amortyzacji, dajmy na to 60 zł
    > - z tego 50 zł pójdzie w KUP, a 10 zł nie będzie KUP
    >
    > Nie wiem jak wielką nieprawidłowością będzie nie ujęcie
    > owych 200 zł w wartości początkowych. Na pewno może to
    > być problem, jeśli będzie chodziło o przekroczenie
    > granicy 3500 zł *i* skorzystasz z amortyzacji 1-razowej.

    Mysle oczywiscie o wprowadzeniu na ewidencje srodkow trwalych.
    Do granicy 3500 bede mial daleko. Mysle oczywiscie o amortyzacji
    jednorazowej. Gdybym nie czytal zadnych ustaw zrobil bym
    dokladnie tak jak sugerujesz czyli wycenilbym sprzet, po czym
    zamortyzowalbym tylko jego czesc. Moje watpliwosci zrodzily sie
    po przeczytaniu artykulu z Rzeczpospolitej z 18 marca 2003,
    gdzie zacytowano artykul art. 23 ust.1 pkt 45 updof po czym
    skomentowano to zdaniem: "Wartosc poczatkowa takiego komputera
    musimy wiec pomniejszyc o kwote wykorzystanej ulgi podatkowej",
    co ja z kolei zrozumialem jako: wyceniam moj komputer po czym
    od jego aktualnej wartosci odejmuje kwote ktora kiedys tam odliczylem
    od podatku, co jest dla mnie znacznie mniej korzystne
    niz nieuwzglednienie w kwocie do kosztu uzyskania przychodu
    elementow juz kiedys prze ze mnie odliczanych "prywatnie"

    > Była taka ciekawa dyskusja - spróbuj poszukać "wartości
    > niematerialnych" w groups.google. Są wątpliwości, a ponieważ
    > *w tym* przypadku (patrz niżej) "wpisanie w koszt" jako
    > takie "leży i kwiczy" to bym się zastanowił ;)

    > Cytat z Orki: "nie ma podstaw prawnych". Chodzi o brak
    > podstaw prawnych do zaliczenia "po prostu w koszt" czegoś
    > co było twoją prywatną własnością a nie staje się
    > towarem handlowym ani środkiem trwałym.

    Znaczy sie najwygodniej/najbezpieczniej jest uzytkowac
    tego Windowsa w firmie nie przepisujac go na nia.
    Jest to chyba w pelni legalne ?
    (Niektorzy dowcipni pewnie by odpisali, ze najbezpieczniej jest
    nie prowadzic dzialalnosci gospodarczej, ale wlasnie uprzedzilem
    ich ewentualny komentarz :) )

    mzb