    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przeksiegowanie VAT na podatek dochodowy
    Date: Thu, 17 Feb 2005 21:06:09 +0100

    Plissken wrote:

    > nalezny za styczen to kilka ladnych tysiecy. Moje pytanie: w jakiej
    > formie zwrocic sie do naczelnika US o przeksiegowanie czesci VAT na
    > podatek dochodowy?

    W formie wniosku (art 76 par 1 ordynacji)

    IMHO nalezy do CIT 2 dolaczyc pismo z prosba o
    > takie przeksiegowanie, co trzeba zawrzec w takiej prosbie?

    Napisz to co chcesz uzyskać :-) i uzasadnij
    ( i znaczek naklej, bo czytać nawet nie będą)

    I jesli
    > ew. tak to czy naczelnik pisemnie wyraza na to zgode? Bo jaka kwote
    > zaliczek wplaconych wtedy uwzglednic w CIT 2 za luty?

    Uwzględniasz chyba normalnie.
    Na wniosek powinieneś dostać
    jakąś decyzję czy postanowienie.
    (poczytaj sąsiednie paragrafy)
    Nie wiem tylko jak urząd podejdzie do
    zaliczenia na poczet podatku kwot, które Tobie (spółce)
    ma zwrócić dopiero za pół roku.
    Może jest jakiś hak, że nadwyżka to nie nadpłata.
    W firmie, w której kiedyś pracowałem,
    nie było problemu przy przeksięgowaniach
    jeśli zwroty były na bieżąco, ale w obliczu tych
    180 dni, to nie wiem czy jako Naczelnik bym się zgodził :-)