  • 1. Data: 2005-02-17 19:36:34
    Temat: Przeksiegowanie VAT na podatek dochodowy
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    Witam,

    Za styczen 2005 bede musial w poniedzialek zlozyc deklaracje CIT 2. Moja
    firma (sp. z o.o.) zajmuje sie wylacznie dostawami wewnatrzwspolnotowymi,
    wiec mamy duzo VAT naliczonego, wykazanego np. juz za grudzien do zwrotu na
    rachunek bankowy. Niestety, dopiero w ciagu 180 dni, sila rzeczy firma traci
    plynnosc finansowa. A podatek nalezny za styczen to kilka ladnych tysiecy.
    Moje pytanie: w jakiej formie zwrocic sie do naczelnika US o przeksiegowanie
    czesci VAT na podatek dochodowy? IMHO nalezy do CIT 2 dolaczyc pismo z
    prosba o takie przeksiegowanie, co trzeba zawrzec w takiej prosbie? I jesli
    ew. tak to czy naczelnik pisemnie wyraza na to zgode? Bo jaka kwote zaliczek
    wplaconych wtedy uwzglednic w CIT 2 za luty?

    Bardzo prosze o pomoc,

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 2. Data: 2005-02-17 20:05:41
    Temat: Re: Przeksiegowanie VAT na podatek dochodowy
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    .................., dopiero w ciagu 180 dni,
    Skladasz wniosek o przyspieszony zwrot czyli 60 dni od daty zlozenia VAT7.
    A pismo wyglada normalnie.
    Prosze o przeksiegowanie VAT za miesiac ....na poczet CIT2 za ten sam okres
    etc.
    Chyba jakas oplata jest -znaczy znaczek skarbowy.
    Czy moze sie nie zgodzic?? Nie wiem u mnie zawsze sie zgadzal. Kiedys w OP
    byl zapis ze nie mozna kompensowac. Ale teraz chyba nie ma wiekszych
    problemow.
    A w CIT 2 wykazujesz tak jak bys faktycznie zaplacil zaliczke na PDOP
    pozdr.
    KJ

  • 3. Data: 2005-02-17 20:06:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Plissken wrote:

    > nalezny za styczen to kilka ladnych tysiecy. Moje pytanie: w jakiej
    > formie zwrocic sie do naczelnika US o przeksiegowanie czesci VAT na
    > podatek dochodowy?

    W formie wniosku (art 76 par 1 ordynacji)

    IMHO nalezy do CIT 2 dolaczyc pismo z prosba o
    > takie przeksiegowanie, co trzeba zawrzec w takiej prosbie?

    Napisz to co chcesz uzyskać :-) i uzasadnij
    ( i znaczek naklej, bo czytać nawet nie będą)

    I jesli
    > ew. tak to czy naczelnik pisemnie wyraza na to zgode? Bo jaka kwote
    > zaliczek wplaconych wtedy uwzglednic w CIT 2 za luty?

    Uwzględniasz chyba normalnie.
    Na wniosek powinieneś dostać
    jakąś decyzję czy postanowienie.
    (poczytaj sąsiednie paragrafy)
    Nie wiem tylko jak urząd podejdzie do
    zaliczenia na poczet podatku kwot, które Tobie (spółce)
    ma zwrócić dopiero za pół roku.
    Może jest jakiś hak, że nadwyżka to nie nadpłata.
    W firmie, w której kiedyś pracowałem,
    nie było problemu przy przeksięgowaniach
    jeśli zwroty były na bieżąco, ale w obliczu tych
    180 dni, to nie wiem czy jako Naczelnik bym się zgodził :-)

  • 4. Data: 2005-02-17 20:19:45
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > Skladasz wniosek o przyspieszony zwrot czyli 60 dni od daty zlozenia VAT7.

    No tego akurat nie dam rady ugryzc w zaden sposob. Jest to przyklad jak
    panstwo polskie lamie zasade rownosci podatnikow. Moja firma nie skladala
    przez kolejnych 12 miesiecy deklaracji VAT (nowootwarta sp. z o.o.) i nie
    przysluguje mi zaden przyspieszony zwrot. Moge czekac 180 dni, albo wplacic
    kaucje gwarancyjna 250 000,- I nic na to nie da sie poradzic w tej chwili.

    pozdrawiam,

  • 5. Data: 2005-02-17 20:20:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jarmulowicz krzysztof wrote:
    > .................., dopiero w ciagu 180 dni,
    > Skladasz wniosek o przyspieszony zwrot czyli 60 dni od daty zlozenia
    > VAT7.

    A czytałeś art 97.5 ?

  • 6. Data: 2005-02-17 20:26:30
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    No, czytalem tylko skad mialem wiedziec ze to nowa spolka?? Nie jestem
    jasnowidzem tak jak kolega.

  • 7. Data: 2005-02-17 20:28:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jarmulowicz krzysztof wrote:
    > No, czytalem tylko skad mialem wiedziec ze to nowa spolka?? Nie jestem
    > jasnowidzem tak jak kolega.

    Eee tam... Plissken przecież
    pisał o tym kilka razy.

  • 8. Data: 2005-02-17 20:29:42
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    Nooo seriooo, nie widzialem tego.

  • 9. Data: 2005-02-17 20:31:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jarmulowicz krzysztof wrote:
    > Nooo seriooo, nie widzialem tego.

    Oj, nie w tym wątku,
    tylko kiedyś wcześniej

  • 10. Data: 2005-02-17 20:35:46
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > Oj, nie w tym wątku,
    > tylko kiedyś wcześniej

    Ejj no, dajcie spokoj, nie warto sie o taka pierdole spierac. Cos sie ludzie
    na grupie nerwowi robia, ta zima i brak slonca? Dziekuje za
    zainteresowanie.

    pozdrawiam,

    Plissken